Az 1-es villamos például naponta 1142 kilométert megy menetrenden kívül is. Hogyan lehetne ezt a közlekedők számára értelmesen kihasználni?
A kocsiszínbe közlekedő, illetve az onnan kiálló villamosok minden nap sok ezer kilométert futnak Budapest utcáin – az utasok döntő többsége mégsem tudja igénybe venni azokat, mert az utastájékoztatás nem teljes körű, és mert rengeteg menetnek nincs előírva az utasszállítás.
Ezek a szerelvények éppen azokban az időszakokban segíthetnék a hazajutást és a munkába járást, amikor a menetrend szerinti járatok ritkábban járnak, a Közlekedő Tömeg azt kezdeményezi, hogy minden kocsiszíni járat kerüljön be a menetrendbe, és az olyan utastájékoztatásba, mint például a Futár.
A Közlekedő Tömeg egy részletes javaslatcsomagot is készített. Példaként az 1-es villamost hozzák, amelyek több, mint 1142 km-t futnak a menetrendi meneteken túl naponta – de utasokat csak elvétve lehet látni rajtuk.
A legnagyobb probléma az utasoknak ezekkel a járatokkal, hogy nem egyértelműek. Ha használhatnák is a kocsiszíni járatokat, nem feltétlenül lehet kiigazodni rajtuk. Jelenleg sokszor előfordul, hogy az 1-es villamos vonalán 41-es vagy 56-os jelzésű villamossal találkozni, vagy hogy az útvonal közepén leszállítanak mindenkit a villamosról, pedig az rögtön megy is tovább. Ezeket a helyzeteket szeretnénk egységesíteni – többek között ezeket az elveket is részletezik az átfogó javaslatcsomagban.
Forrás: http://hvg.hu/cegauto.kozlekedes/20170508_Miert_nem_lehet_hasznalni_az_uresen_kozlekedo_villamosokat