Dr. Herpy - Jogi vélemény:

Gondolkodtató
Készül az M0-s körgyűrű tehermentesítője
Készül az M0-s körgyűrű tehermentesítője
Hirdetés

Az M1-es autópálya, Székesfehérvár és a majdani M8-as autópálya közötti 120 kilométeres összekötő út tanulmánytervére írt ki tendert a NIF. Az új, 2×2 sávos út a tranzitforgalmat vinné le az M0-s körgyűrőről. – írja a napi.hu

A nyílt tenderfelhívást az ajánlatkérő NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tette közzé az uniós közbeszerzési közlönyben. A feladat – és az út is – két részből áll:

  • Az első rész Komárom-Nagyigmánd térségében ágazik le az M1-es autópályáról és tart a Székesfehérvárt nyugatról elkerülő útig. Ennek a hossza 85 kilométer.
  • A második rész a fehérvári elkerülő úttól halad – az M7-es autópálya új csomópontján keresztül – az M8-as autópályáig, amelyet Sárbogárd térségében ér el. Ennek a hosszúsága 35 kilométer.
Hirdetés

Mindkét résznek el kell készíteni a tanulmánytervét, továbbá a környezeti hatásvizsgálati dokumentációt, végül pedig meg kell szerezni a környezetvédelmi engedélyt is. A tervezett út részben a meglévő útak négysávúsításával készül úgy, hogy elkerüli a településeket. A tervezési idő 20 hónap.

Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben, országos közút tervezéséből a nettó árbevétele az első résznél legalább 200 millió, míg a második résznél legalább 160 millió forint volt. Az ajánlattételi határidő december 5. Az értékelésnél 50-50 súlyszámmal szerepel az ár és a minőség.

A nemzetközi áruforgalom jobb elvezetése érdekében az M1-es, az M0-s és az M5-ös főváros környéki szakaszainak tehermentesítésére új félgyűrű létesítését kezdeményezte a kormány – nyilatkozta májusban Mosóczi László, az ITM államtitkára. Kifejtette, hogy megvalósíthatósági tanulmány készül az M1-es autópályából Komáromnál leágazó 13-as és 81-es, továbbá a Székesfehérvártól délre induló 63-as főút kétszer két sávosra alakítására a meglévő nyomvonalakon, így létrejönne egy településeket elkerülő gyorsforgalmi összeköttetés az M1-es és a szintén előkészítés alatt álló M8-as autópálya között.

Magyarországot több nemzetközi közlekedési folyosó érinti, a legnagyobb átmenő forgalom Németország és a Balkán, valamint Törökország között zajlik. Ez azt jelenti, hogy Hegyeshalom és Nagylak között haladnak a teherautók a legnagyobb számban, jelenleg az M1-esen, az M0-s nyugati és déli szektorában, valamint az M5-ösön. Az útdíjszedő NÚSZ adatai alapján az úthálózaton díjat fizető teherautók több mint fele tranzitszállítást végez.

Forrás: napi.hu
Borítókép illusztráció: Csikós Gábor


MEGOSZTOM:


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés