6 részből álló napi sorozatunk 1. fejezetét olvasod.
A 0. fejezet itt!
A 2. fejezet itt!
Bevezető
Tény és való, hogy jóval több autó van Budapesten és általában a nagyvárosokban, mint amit elbírnak. A forgalmi utak kialakítása, a lehetetlen kereszteződések, a millió gyalogátkelő felelős a dugók kialakulásáért, de csak kb. 60 százalékban.
Sajnos azt kell mondjam, hogy kb. 40 százalékban puszta figyelmetlenségből, vagy csak a vezetési rutin hiányából egymást szívatjuk, de alaposan. – írja olvasónk, T.J.
Szögezzük le, hogy egyáltalán nem vagyok közlekedési szakértő, se nem forgalom szervező.
Egy szerencsétlen balek vagyok, aki a XVIII. kerületben lakik a Ferihegy 1-es terminál környékén, és minden nap a XI. kerültebe a Galvani út környékére kell bejárnia dolgozni.
Sajnos a munkám nem engedi meg, hogy tömegközlekedjek,
de soraimból ki fog derülni, hogy ha tehetném se mennék BKV-val.
A mai reggel volt a csúcspont, ugyanis a cirka 17 kilométeres távot sikerült 1 óra 21 perc alatt produkálnom 15 KM/H-s sebességgel, több, mint 10 literes átlagfogyasztással.
Volt időm töprengeni, hogy vajon miért történik ez.
Nem vagyok egy ideges vezető, a Waze már jó előre jelezte, hogy barátom, te bizony most egy másfél órás városnézésre indulsz a Ferihegyi gyorsforgalmi – Határ úti pokol – Hungária körút parkoló – Vágóhíd utca – Rákóczi híd – Szerémi utca útvonalon.
A 10 km/h-s száguldás során volt időm megfigyelni és kiértékelni, hogy vajon miért is lett Budapestből a világ legnagyobb parkolója.
1. fejezet – A városnéző
A Ferihegyi gyorsforgalmi például befelé, egészen a Köki Terminálig egy elég steril útszakasz, ahol elméletileg ha nincs baleset, simán lehet(ne) menni.
Arra se felhajtani, arról se lehajtani nem lehet.
Mégis ma sikerült 30 perc alatt eljutni a határ útig, mert 50 méterenként 2-3 percre meg kellett állni.
Mi indokolhatta ezt?
A városnéző polgártárs! Aki látja, hogy bár előtte megindult a forgalom, mégis 2-4 KM/H-val gurul, mert 300 méter múlva úgyis meg kell állni.
Arra viszont nem gondol, hogy ha ő nem tapad rá a másikra, amikor indul (normál követési távolságot tartva), akkor hiába mehetne a forgalom, mögötte 10 autóval már 1 percet kell várni.
Ugyanez történik az emelkedőkön (Ráday utcai felüljáró).
Valamilyen érthetetlen ok miatt lelassít 70-ről 40-re.
Számoljunk csak:
Ha ő 40-re lelassít, a mögötte lévő már 38-ra, az a mögött lévő 36-ra….stb, a 17. autó a sorban már megáll!
Ezen a videón csodálatosan látszik a fantom dugó kialakulása:
Ugyanezen emberek passziója, hogy
amikor zöldre vált egy kereszteződésben a lámpa, akkor látja, hogy a következő kereszteződésben piros, vagy sor áll, és nem a lehető leggyorsabban áthalad a kereszteződésen, hanem fénysebességre kapcsol, és hihetetlen 8-10 km/h sebességgel átgurul és csak gurul gurul gurul, mígnem a fantom dugó effektus miatt az emberek a kereszteződésben ragadnak, ami a kereszt irányú forgalomban is torlódást okoz.
Ő átért, a többi le van sajnálva.
Szóval a kérésem az lenne a városnézők felé, hogy:
• Araszoló kocsisorban próbálj meg mindig a másik mögött szorosan felzárkózva menni, és ne hagyj 2-400 métert magad előtt
• Kereszteződésben zöld jelzésnél próbáld meg a lehető leggyorsabban a megengedett maximumot elérni, mert egymagad képes vagy 20-30 autóstársadat megszivatni, ha csak gurulgatsz
– Olvasónk, T.J. sorait olvastátok –
2. fejezet – Meg VÉD-A-VÉDA
Mi ezt tehetjük a dugók ellen! 0. fejezet – Ezért nem tömegközlekedünk
MEGOSZTOM: