Az egész magyar sajtót bejárta a nemrég bekövetkezett szentendrei baleset, ahol sajnos mint kiderült, a mentősök igyekezete és az áldozat sikeres újra élesztése ellenére Sz. András, aki az Árvácska Állatmenhely egyik vezetője volt, a kórházban sajnos belehalt sérüléseibe.
Sz. András fiának sorait olvashatjátok, melyet Facebook oldalán posztolt:
„Sziasztok, üdv mindenkinek!
Aki ismeri a családom, az már tudhatja hogy én vagyok az aki a végzetes szombaton a zöld Skoda Fabiát vezettem Szentendrén a Szentlászlói úton!
Először is szeretném megköszönni mindenkinek a részvétjét illetve hogy édesapámnak küldtek annyi energiát!
Meg szeretném köszönni az Országos Mentőszolgálat dolgozóinak, mind a földi mind a légimentő egységeknek, a gyors-szakszerű és elsősorban empatikus fellépésüket!
Meg szeretném köszönni a tűzoltóságnak az erejét hogy ki tudtak szabadítani a roncsok közül!Meg szeretném előre is köszönni a rendőrség munkáját hogy kézre kerítik azt az embert aki versenypályának nézi a közutat, mások életét nem féltve.
Másodszor szeretném megkérni mindazokat akik a segítségünkre siető mentősöket ostorozzák, hogy miért nem édesapám újraélesztésével kezdték.
-
Senki nem volt ott a laikuson kívül aki/akiknek (elnézést nem emlékszem pontosan hányan voltak) a mai napig hálás vagyok az önzetlen segítségükért.
-
Édesapám olyan lehetetlenül volt beszorulva hogy ameddig nem vágták szét az autót, nem lehetett hozzáférni.
-
Ez egy eljárásrend. Onnan tudom hogy én is mentőápolóként dolgozom. Egy mentőegység egy embert tud megmenteni.
Ilyenkor mérlegelni kell ki az aki menthető. Az én voltam. Miután megérkezett a légi egység, addigra tudták szétvágni az autót is és csodával határos módon visszahozni a keringését.
Sok kérdés felvetődött bennem a kórházban, de a másik autó sofőrje aki könnyebb sérüléseket szenvedett és kiszállt az autójából, miért nem keresett fel az elmúlt időben. Vagy akár egy bocsánat kérés. A mai napig nem tudom a kilétét.
Sok találgatást hallottam, hogy elromlott a fék, beszorult valahogy a gázpedál.
Ha mondjuk pont abban, pont azon a helyen romlott el a fék, azt nem befolyásolja hogy kB 100 km/h-s sebességgel ütközött velünk. Azt nem befolyásolja hogy az 1 tonnás autómat feldobta a kb. 40 cm-es, út mellett található kerítés betonjára, ahonnan lecsúszott.
Ha beragadt a gázpedál (már ha létezik ilyen) a kézifék illetve a fék meg mindig ott volt.
Miért pont egy veszélyes útszakaszon kellett a feltuningolt, hátsókerék meghajtású 1,5 tonnás autót kB 100 km/h-s sebességre felgyorsítani?
Nem támadok, egyszerűen ép eszű válaszokat remélek amik segítenek édesapám halálának a feldolgozásában.
Hogy honnan tudom hogy néz ki a másik autó?
Édesapám meglátogatása után elmentem az autóshoz, akinél van a roncsom és egy autóval arrébb állt. Felismertem a képekről. Az sem volt egy szép látvány.
hirdetés
(kérj ajánlatot itt)Még egyszer, röviden. Mindenkinek köszönöm, akik segítettek (mentős, tűzoltó, rendőr, a Honvéd Kórház és a Szent János Kórház ápolói és orvosai). És még egyszer, nem támadok senkit, a másik autó két főjének is mihamarabbi felépülést kívánok, csak válaszokat szeretnék!
Osztani ér, a segítséget még egyszer köszönöm és köszönjük!
Üdvözlettel
Sztakó Márk”
Borítókép: blikk.hu
Forrás: Facebook
MEGOSZTOM: