Drasztikusan megugrott a zöld rendszámos autók száma, egyre több fizetős parkolóhelyet foglalnak el ingyen, a tapasztalatok szerint nem mindig korrekten.
Évről évre több mint duplájára emelkedett a számuk: 2016-ban 1010 darabot állítottak forgalomba, 2017-ben újabb 2611 autót, 2018-ban november végéig újabb 5769 darabot -olvasható az origo.hu oldalán.
A szabály szerint tisztán elektromos meghajtású autók, plug-in hibridek (min. 25 km-es elektromos hatótávval), és hatótávnövelő belső égésű motorral felszerelt autók (min. 50 km-es elektromos hatótávval) kaphatnak zöld rendszámot.
Kritikusok szerint ma már látszik, hogy ebben a formában megbukott a rendszer. Nem csak azért, mert a zöld rendszámot kapott autók nagyobb részében benzinnel vagy gázolajjal működő motor is működik, sőt, a megtett kilométereik többségét ezek elégetésével teszik meg, hanem az ingyenes parkolásuk miatt.
A zöld rendszámosok közel 60 százaléka nem elektromos autó.
Egyre többen gondolják úgy, hogy nem tartható sokáig a zöld rendszámos autók parkolási kedvezménye, amely főleg Budapesten okoz komoly gondokat.
„Nem csodálkoznánk, ha a mai fejlettségi szint mellett ez a kedvezmény megszűnne, mégpedig éppen a környezetvédelmi szempontok miatt.
Talán furcsa ezt olvasni, de a zöld rendszámos autók általában egész napra foglalnak egy-egy parkolóhelyet a többiektől, hiszen ingyen van számukra.”
„Így viszont a robbanómotoros gépjárművel közlekedők helykeresési, leparkolási ideje és motorhasználata is jelentősen megnő egy-egy parkolási folyamat során, hiszen kevesebb üres helyből választhatnak.
Az elnyújtott parkolási folyamat során valószínűleg több káros anyag kerül a levegőbe, mint amit a zöld rendszámos gépjárműveken spórolunk.
Vagyis a zöld rendszámos autók megnövelhetik a környezetterhelést a belváros frekventált utcáiban” – mondta a Vezess.hu-nak a VII. kerületi parkolást üzemeltető ER-PARK ügyvezetője, Fekete Zsolt.
Forrás: http://www.origo.hu/auto/20181211-terjed-ez-az-uj-modszer-a-fizetos-parkolas-kijatszasara.html#parkolás
MEGOSZTOM: