Dr. Herpy - Jogi vélemény:

Autóteszt
Fotók – Ford Focus 2018. Teszteltük, minket levett a lábunkról
Fotók – Ford Focus 2018. Teszteltük, minket levett a lábunkról
Hirdetés

A Ford közel hétmillió Focust értékesített az európai piacokon, világszerte pedig 16 millió darab talált gazdára azóta, hogy 1998-ban megjelent az első, forradalmian újnak számító modellgeneráció.

Talán nem véletlen hogy a Car Of The Year 2019  7 darab döntőse között is megtalálhatjuk az új Ford Focust.

A 2018-as palettán 6 féle felszereltségi szintből tudunk választani, ezek a Trend, Technology, Business, Titanium, St-Line és a Vignale.

A mi aktuális tesztalanyunk egy Titanium felszereltségű 1,5-ös dízel motorral szerelt, 120 ló/270Nm verzió, melyben egy 8 fokozatú automata váltó kapott helyet. Az alapára 7,7 millió körül mozog, ami extrákkal szerelve 9millió főlé is felkúszik.

Külső, első benyomások….

Az alap forma nem sokat változott, a tervezők épp annyit újítottak rajta, hogy az autó kellően modern megjelenésű legyen.

A szembetűnően nagyobb hűtőrács magabiztosan feszül a vízszintesen elnyúló fényszórók között, amiket a hátsó lámpatestekhez hasonlóan a lehető leginkább kitoltak a karosszéria sarkaiba, hogy ezzel is kihangsúlyozzák a autó szélességét és stabilitását.

A két hátsólámpa között hatalmas Focus felirat (a vignale kivitelben Vignale) díszíti az autót.

A hossza nem sokkal, alig 2 centivel nőtt meg az elődjéhez képest, azonban a tengelytávot nagyjából 6 centivel növelték, aminek a hátul utazók biztosan örülni fognak, hiszen emiatt nagyobb lett a lábtér.

A csomagtér 375 literes, ami valjuk be ebben a kategóriában igen tekintélyes.

Ami talán nagyobb hangsúlyt érdemel az az, hogy az új modell minden eddigi Fordnál többféle fejlett vezetéssegítő rendszert kínál, amelyeket három radar, két kamera és 12 ultrahangos érzékelő szolgál ki. A Ford Co-Pilot360 technológiák mind vezetés, mind parkolás közben fokozott védelmet kínálnak.

Az autóban található biztonságos vezetést segítő finomságokat reggelig sorolhatnánk, de íme talán a legkiemelkedőbbek:

  • Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszer és kikerülő kormányzási asszisztens
  • Jelzőtábla-felismerő világítás, ami már előre a helyes irányba állítja a fényszóró sugárnyalábját. (A rendszer felméri az autó előtti útszakaszt és a jelzőtáblák információit is felhasználja a látási viszonyok javítására)
  • Rossz irányra figyelmeztető rendszer, ami a szélvédő mögé épített kamera és a navigációs rendszer információi alapján fény- és hangjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha áthajt két ‘behajtani tilos’ jelzésen egy autópálya-felhajtón (manapság nagyon úgy néz ki, hogy erre egyre nagyobb szükség van…)
  • Kátyúfelismerő technológia érzékeli, amikor a kerék bezöttyen egy kátyúba, és úgy módosítja a futómű beállítását, hogy a kerék ilyenkor a lehető legkisebb mélységig mozogjon lefelé
  • Aktív parkolóasszisztens 2 , ami teljesen automatikusan végzi el a parkolási manővert. Nem kell a fékkel játszanunk, de még csak hátramenetbe se kell kapcsolnunk a váltót. Egyszerűen N-be rakjuk a váltót megnyomunk egy gombot és az autó leparkol helyettünk

Nézzük a belsőt…

Az anyaghasználatról nyugodtan kijelenthetjük, hogy kellően minőségi, nem zörög, nem nyikorog talán csak a középen található kijelző kicsit ormótlan, ( de csak mert mi nem szeretjük ezeket a szabadon álló kijelzőket).

…cool azonban a Head-up display, ami a vezető látóterébe vetíti ki a legfontosabb jármű-információkat és a Ford tájékoztatása alapján abban különbözik társaitól, hogy polarizált napszemüvegen keresztül is tisztán látható.

A vezető és az első utas ülése akár 18 irányban is állítható, így könnyű beállítani a legkényelmesebb üléshelyzetet.

A megnövelt lábtérnek köszönhetően hátul Krisz a 180+ magasságával viszonylag kényelmesen elfért.

Ami a legszembetűnőbb ebben az automata váltós kivitelben az a váltógomb. Ami szó szerint gomb, vagyis inkább tekerő.  Első ránézésre azt érezteti, hogy valami hiányzik onnan középről, de megszokható és kellően hightech.

Jobbra-balra tekergetéssel válthatunk a megszokott P,R,N,D fokozatok között, illetve középen megnyomva található az M.

Természetesen kis váltófüleket találhatunk a kormány mögött, manuális módban ezeket pöcögtetve tudunk váltani.

Az új Ford hihetetlenül csendes, csendesebb, mint társai. Motorzaj szinte egyáltalán nem hallható az utastérben, ez köszönhető többek között a dupla üvegezésnek.  Az 1,5-ös motor hozza, amit várunk tőle. Kellően dinamikus, a gázadásra gyorsan reagál, az automata váltó szépen, időben kapcsolja a fokozatokat, melyből természetesen mit sem érzünk. A futómű feszes, az úttartása az autónak jó. A kátyúfelismerő rendszer is szépen végzi a dolgát. Szuper találmány, főleg gyönyörű kis hazánk útjain cikázva igazán lényeges kiegészítője az autónak.

A parkolóasszisztens profin teszi a dolgát, valóban teljesen önállóan megtalálja a szabad helyet és beparkolja oda az autót. Hihetetlen érzés volt ülni a verdában és nézni, ahogy magától forog a kormány (próbáltuk már az XC90-ben, de ott még játszani kellett a pedállal, itt már ez sincs) és magától adagolja a gázt, fékezi le az autót.

Negatívumot a kicsit borsos áron kívül nehezen tudunk mondani az autóról…

Talán a hátsó fejtámlák kicsit alacsonyak, a belső tér kicsit lehetne szofisztikáltabb, főleg ott a középkonzol tájékon és mint fentebb is említettük, nekünk ez a szabadon-álló kijelző nem tetszik. Sokkal szebben mutatna besüllyesztve, de ez mind már csak ízlés kérdése.

Összegezve…

Szerintünk az új Focus egy elég király autóra sikeredett, amiben kényelem és biztonság terén biztosan nem lehet panaszunk. A formavilág örök kedvenc. Alapjában véve ebben a kategóriában ez az autó jó választásnak tűnik.

Fotó: Tóth László Rudolf HIPStudio.hu/Bpiautosok.hu

MEGOSZTOM:


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés