Sosem volt Volkswagenem, pláne nem Golfom. Egyáltalán nem értettem eddig ennek a túlárazott kompakt műfaj megteremtőnek a létjogosultságát.
1999-ben egy szakadt, piros szívódízel 1-es Golfon tanultam vezetni. Sajnos korából fakadóan többet volt szervizben, mint a rutinpályán
A Golf szerintem a 3-as Golfnál érett be formailag, a 6-nál pedig úgy elfáradt, mint anyósom a nehéz szatyrok hazacipelése után.
Szerintem miért is van az, hogy a közvélemény retteg a TSI motoroktól???
Gondoljatok bele hányféle motorválasztékot fejlesztett a Volkswagen 2012-től 2018-ig, ugyanis a VII. Golfot már 2012 óta gyártják, 2013-ban az év autója lett, 2016-ban pedig megkapta a Faceliftet.
Megmutatom, mert elképesztő:
MOTOROK
(24 db.)
BENZIN:
1.0TSI: 110LE
1.2TSI: 85LE , 105LE, 110LE
1.4TSI: 122LE, 125LE , 140LE , 150LE
1,5TSI: 131LE , 150LE
1.6: 110LE
1.8TSI: 172LE
2.0TSI: 220LE, 230LE, 300LE, 310LE
1.4TSI Hibrid benzin: 110kW – 150LE, 150kW – 204LE
e-GOLF: 85kW: 116LE
DIESEL:
1.6TDI: 90LE, 105LE , 110LE
2.0 TDI: 150LE , 184LE
EZ MÉG NEM ELÉG…
VÁLTÓK
(4 féle)
ÉS AZ EZEKHEZ KAPCSOLÓDÓ 5 vagy 6 fokozatú manuál, illetve 6 vagy 7 sebességes DSG dupla kuplungos automata váltó
Valahogy olyan ez, mint az Apple kontra Microsoft. Tehát az Applenek könnyű egy mindig azonos hardverkonfigra írni operációs rendszert, míg a Microsoftnak nehéz több 100 különböző harverkonfigra írni operációs rendszert, úgy, hogy az megbízható legyen.
Röviden:
A kevesebb több lenne. Ennyi féle motorválasztékot lehetetlen kitesztelni normálisan. Ezt az EU-s normáknak való megfelelés sem indokolhatja…??!!
Ez az autó viszont az 6-os Golf után, az elejét tekintve sportosabb lett.
És mindenkit megkövetek, akik úgy érzi, hogy eddig fikáztam az automata váltókat. Számomra mától a VW DSG az etalon. Elképesztő sebességgel teszi a dolgát, teljesen észrevétlenül, amit a fordulatszámmérő olyan brutális dinamikussággal közöl velünk, mint akit seggbelőttek.
Soha többet MANUÁL váltó! Ha ilyen autót vesztek, DSG váltóval vegyétek, mert ez a dupla kuplungos automata, valami hihetetlen érzést ad, már-már vetekszik az elektromos autók vezetési élményével ahol ugye gyakorlatilag nincs váltás. A DSG vált, sőt akár 7 fokozatot is, de ha nem jelezné ki a műszerfal sosem tudnám megszámolni, hogy mikor váltott hanyadikba…
Mondják a Golfra (akik kívülről látták és nem vezették), hogy unalmas. Nyilván, mivel kb 20 éve nem változott a formavilág, különösen a B oszloptól hátrafelé.
Viszont amint beülsz megérted azt a felára, amit a kategóriájában ezért az autóért elkérnek.
Elképesztő minőségérzet, kidolgozottság jellemzi. Egy finom, drága műszert kezelsz, amiben azonnal megtalálod a helyed. Minden ott van és úgy van, ahogy és ahol lennie kell.
Na elég a dumából, nézzétek meg a videót:
Iratkozzatok fel Youtube csatornánkra please!