Hirdetés

Autóteszt
Videó: Mitsubishi Eclipse Cross Teszt
Videó: Mitsubishi Eclipse Cross Teszt
Hirdetés

Górcső alá vettük a 2017-ben debütált Mitsubishi Eclipse Cross SUV-ot, abból is egy 2018-as szalon bemutató autót.

 

Külső

A feneke a kocsinak nagyon egyedi az osztott szélvédő és az elképesztően jól kinéző prizma miatt. Ennek az éjjel hátulról minket követő autó lámpája miatt van jelentősége, mert nem vakít el minket a tükörben a fényszóró.

Csinos a hátsója – Fotó: Bpiautosok.hu

A neve ne tévesszen senkit meg, köze nincs az ős Eclipse sportkocsihoz. Egyetlen részletet találtunk, amit talán viccből tettek bele a neve miatt és az nem más, mint egy első keresztstabilizátor a motortérben.

 

Motor

Egyetlen motorral kínálja az autót a Mitsubishi, ami nem feltételen baj, mert ennek a motornak az általunk kipróbált 6 gangos kézi váltóval nagyon kellemes és dinamikus a karakterisztikája.

Keresztstabilizátor a motortérben – Fotó: Bpiautosok.hu

Van egy 1,5-ös turbós motorunk, 163 lóerőnk és 250Nm nyomatékunk. Érzetre nem megy jobban, mint az 1.4 Turbós SX4 Scross, vagy a Vitara S, pedig azok csak 140 lóerősek.

Bizakodóak lehetünk a turbós japán motorokkal a belpiacos példák miatt, ellentétben a Német megoldásokkal, melyek sajnos túl vannak bonyolítva és nem tartósak.

Belső

Tesztautónk felszereltsége: Intense.

Szerintünk ezzel a komolyabbik felszereltséggel lép abba a mezőnybe, ahol labdába tud rúgni.

Van itt minden ugyanis. Még olyan meglepő részletek is, mint a motorosan nyíló Head Up Display, amitől garantáltan besírsz 🙂 (VIDEÓ ALUL)

Fotó: Bpiautosok.hu

Elektromosan csukódó külső tükrök, és kívül króm részletek, de csak pont annyira, amennyire még nem sok és így valljuk be őszintén, mint japán fanok… Nagyon adja…

Van 8 parkolószenzorunk, első szélvédő fűthető, fűtött a kormány is. Jó minőségűek az ülések szövetei.

A kormány alsó részén lévő zongoralakk kicsit túl sok, talán a kevesebb több lett volna. (Egyszerű bőr alulra is). Más területen is sajnos fellelhető a por és ujjlenyomat gyűjtő zongoralakk.

Elől tökéletesen kényelmes az autó, teljesen hátratolt üléssel még hátul is elfértem a magam 188 centijével.

Vezethetőség:

A futómű nagyon feszes, élmény vezetni, remek kanyarvételi sebességek érhetőek el SUV létére.

A turbó már alacsony fordulaton érzékelteti magát, ami a roppan élénk gázreakcióval együtt kifejezetten „kiugrós” élmény. Lámpánál vigyázni kell, nehogy beleugorj az előtted lévőbe.

Mivel aránylag a mai trendeket tekintve nagy köbcentis a motor, ezért a turbófeltöltő hatás után is szépen egyenletesen húz tovább, ellentétben a turbódízelekkel, amiket nem lehet elforgatni magas tartományba ugye. Az eclipset kihuzathatod bártran 5,5 – 6 ezerig. Kéri, szereti…

A futómű nem túl komfortos a rossz utakon, mérsékelten elpattog, ám ez autópályán és országúton visszaköszön pozitív értelemben. Nem billeg, atomstabil…

Fotó: Bpiautosok.hu

Audió

Az érintőképernyős központi audiorendszer mindent tud, ami elvárható, viszont a tapizáshoz kicsit messze van. Valószínű emiatt találták ki a kézifék melletti trackpad megoldást, ami elég jól működik. Ezzel is vezérelhetjük a központi kijelzőt.

Nem tudjuk hány hangszóró van benne, de nem is érdekel senkit, mert egyszerűen tökéletes a hangzás és ez a lényeg.

Ár

Ezzel az Intense felszereltséggel, amiről ebben a tesztben szó van, kerek 8 millió Ft az autó, de kb. 6,2-től indul… Aki megbízható, de már turbós autót szeretne (mást nem nagyon tud venni már), sokkal több igényességgel, mint amit egy Suzuki Vitara kínál, jó vásárt csinálhat vele.

Nézzétek meg ezt a gyönyörű gépet, jó szórakozást a videóhoz

Köszönjük a lehetőséget a Suzuki Varrónak

MEGOSZTOM:


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés