Szerkesztőségünk egyik tagja több, mint két hónapja „nyúzza” a címben említett, újonnan vásárolt autót, ezért valós, tartós tapasztalatait ezen cikk keretében szeretnénk megosztani a nagyérdeművel.
A cikk végén élő tesztvideó is van.
Csatlakozz a Vitara
Facebook csoportunkba
itt:
Ami a legfontosabb infó erről az autóról, hogy úgy vásárolják a magyarok, mintha ingyen adnák..
MIÉRT???
- SUV, ami ma verhetetlen az európai piacon valami oknál fogva.
- A tartósan tesztelt példány pedig az egyértelműen best-buy, a GL+ felszeleltségű, abból is a (még) legjobban fogyó 1.6-os első kerék meghajtású, manuális váltós, benzines modell! Okosan alkudva két-tónusú fényezéssel 4,3 millióért elhozható a legtöbb szalonból! Viszont lehetnek óriási eltérések szalononként, van ahol lehet alkudni és van, ahol nem.
- Ez az, amiből a legtöbbet láttok a hazai utakon és amire oly sokan vágynak és vágyhatnak (még egy darabig), ugyanis esztergomi információk szerint még a nyáron kivezetik, ebben a mai korban nagynak számító 1.6-os motort, ami eredményeképpen, hamarosan már csak 1.0 turbó és 1.4 turbó Boosterjet motorral lesz rendelhető.
- Sokan nem bíznak a turbófeltöltős motorokban, ezért kapkodnak ezen klasszikus, aránylag nagy köbcentis szívó motor után, a tartósság reményében.
KÜLSŐ
Kár ragozni, a 2015-ben megjelent modell elképesztően jóra sikeredett az eddigi Suzukikhoz mérten.
A japánok tudták, hogy mi kell Európának, (ugyanis nem győzi Esztergom a termelést exportra!)
és könnyedén megalkották az elől robusztusnak tűnő SUV karosszériát, ami oldalról és elölről nézve bitang jól sikerült.
Kellően „nagypofájú” lett, az 1.6-os szívómotor, ami vélhetőleg örök élet + 2 nap és szinte csak úgy eltűnik ebben a nagy motortérben.
Ami érdekesség, hogy súlyra mégis csodát műveltek a japánok, mert kicsivel több, mint 1 tonnásra sikerült súlyozniuk a járgányt! Ennek köszönhetőek a kiemelten kellemes fogyasztási adatok.
Aki kapásból rávágná, hogy igen, mert szokás szerint papír a karosszéria, azt ki kell ábrándítsuk!
Menjen be egy szalonba és nyissa ki a géptetőt! Előtte nem árt kicsit lezizzenni a konditerembe, mert bizony érezni a Vitarán, hogy van benne anyag. A töréstesztje 5 csillagos, 7 légzsákkal szerelt, kiemelkedően biztonságos.
A 2014 óta kötelező ledes nappali menetfény remek. Erős a fénye, kinézetre szélesíti optikailag az autót, jó helyre tették, nagyon eltalált, nem érzünk szívfájdalmat, hogy nem a fényszóróban lett elhelyezve.
VEZETÉSI ÉLMÉNY
Beülés után az a benyomásunk, hogy komoly autóval van dolgunk és érezzük a késztetést, hogy elkezdjük kezelni! Amint megtesszük rájövünk, hogy egy precíz szerkezettel van dolgunk.
A kuplung vaj puha, a váltó tökéletesen könnyen és pontosan jár, kicsit talán kattogós a hangja és a gyors váltásokat ezzel a kattanással jelzi is, hogy nem szeretni, de reccsenést nem tapasztaltunk.
A kormány kicsit talán túlszervozott, kevés visszajelzést kapunk, valamint ami furcsa volt benne hogy gyakorlatilag nulla holtjátékkal bír, értsd a legminimálisabb kormánymozdulatra irányt vált. Szokható, de egyben szokatlan.
A magas üléspozíció derékfájósoknak egy megváltás, a vezetési élményhez sokat hozzátesz az autó robosztus eleje és a futómű, amiről ejtenénk néhány szót:
Autópályán 130-nál is teljesen biztonságosnak éreztük a gyorsabb kormánymozdulatokat, feszes a futómű a magas építés ellenére, tényleg remek, talán a 17-es kerekeknek köszönhető, cserébe városba rossz úton sajnos elpattog, de valamit valamiért. Van, aki a keréknyomással próbál kompenzálni bizonyos keretek között, hiszen a keréknyomás mérő szenzor nem túl tág határokat enged.
Autópálya tempónál 130-al, a motor ötödikben nem túl hangos, kellemes a fordulatszámunk, kb. 3.200-as.
TEREP
Felejtsd El! Az első terepszögen bukik el minden! A kerék túl hátul van és hosszú az orra neki, hogy szép legyen, ne pedig olyan, mint a Duster 🙂 (ott jobb a terepszög)
Viszont az alját tök jól levédték műanyagokkal:
KÉNYELEM
Ami miatt best-buynak gondoljuk ezt a közepes GL+ felszereltséget az az a sok minden, amit belepakoltak.
Csak a legfontosabbakat említenénk:
Az érintőképernyős központi kijelzőről megbirkózik minden ma elvárt igénnyel. A hirdetett telefon képernyő tükrözéssel akadt Android rendszer esetében probléma, konkrétan sosem jött össze, de az Android Auto nevű app-al tökéletesen együttműködik a rendszer. Ennek köszönhetően navigálhatunk az autó képernyőjén akár a WAZE-zel és hallgatunk Spotify-t is. Egy a gond, hogy ehhez minden esetben csatlakoztatnunk kell a rendszerhez a telefont USB-n keresztűl, ami valljuk be macerás.
Szerencsére simán Bluetooth kapcsolattal könnyedén kapcsolódhatunk vitaránkhoz, kezelhetjük bejövő hívásainkat, SMS-inket akár fel is olvassa a rendszer, valamint tárcsázhatunk, zénét hallgathatunk Bluetoothon keresztül.
Navigációs térképszoftvert is van lehetőség használnunk, amennyiben a márkakereskedésben megvettük hozzá a 85 ezer forintért kínáld SD kártyát, mely a legaktuálisabb térképszoftvert tartalmazza.
(több helyről hallani, hogy ezt különböző helykről olcsóbban is be lehet szerezni, ezeket a forrásokat nem szeretnénk részletezni, reklámozni…)
A klíma digitális, automatikus, az ablakok hátul is elektromosak, de még visszagurulásgátlót is kapunk, tehát nem gond többé a lejtőn való elindulás…
VAN TOLATÓKAMERÁNK IS, AMI EBBEN AZ AUTÓBAN SZINTE NÉLKÜLÖZHETETLEN!!!
A kormány remek, szép bőrözött, a rajta lévő kapcsolók logikusan rendezettek, kényelmesek.
Az autót gyárilag defektjavító készlettel kapjuk, aminek a helyettesítésére mankókereket kínálnak a márkaszervizek „vagyonokért” Erről itt írtunk egy részletes cikket:
Fontos, hogy tempomatot és sebességhatárolót is kapunk ehhez a felszereltséghez.
A tempomat nem adaptív, tehát követési távolságot nem tart, az csak a GLX felszereltséghez jár, külön nem is rendelhető.
Egyébként mind a tempomat, mind a limiter nagyon egyszerűen és intelligensen működik. A limiter hirtelen gázadásra kiold, ahogy kell. Ezt pittyegéssel és villogással jelzi a rendszer…
BELTÉR
Tetszetős, mindenki nézegessen fotókat!
Amit kiemelnénk, mint negatívum az a 4 ajtó kárpitja, amiknek csak nagyon kis részére jutott fekete szövet.
A beltér gyárilag ezüst színű műanyag elemei variálhatók színek szerint. Abszolút ízlésre szabható, de talán a gyári a legkomolyabb hatású, ám mégsem unalmas.
Aki szereti kopogtatni a műszerfalat ne ilyen autót vegyen! (ennyiért)
A GL+ felszereltséghez alapból nem jár a középső óra, csak egy vak panel, Suzuki felirattal. Ezt pótolhatjuk a szalonban kb. 20 db. ezresért. Sokan egy ideig ellenállnak, aztán megveszik és nem bánják meg. A szervizben csak rádugják. Beállítani külön nem kell, hanem a fedélzeti computer órája vezérli. Ha azt állítod, állítódik az analóg óra is. Ez tök jó…
HIBÁK
A végére hagytuk a fekete levest…
Az autó fényezése, lakkozása elképesztően gyenge. 1-2 meggondolatlan gépi mosós akció és azonnal mikro-karcossá válik az autó.
Erről itt írtunk részletesen (sajnos a cikk erről a vitaráról szól):
Az autó sikere ár-érték arányban most már megkérdőjelezhetetlen történelem.
Csatlakozz a Vitara
Facebook csoportunkba
itt:
ÖSSZEGZÉS
Aki tud, tényleg csak 1-2 kompromisszumot kötni, az nem fog benne csalódni, aki pedig álmokat kerget és Mercedes, BMW minőséget vár ezért a pénzért az csalódni fog.
Az autóban az elmúlt 5 ezer km alatt mindössze egy garanciális probléma merült fel. Nyekergett az ablaktörlő kapcsoló. Ezt cserélték garanciában!
Azt gondoljuk, végre értelmesen költi a pénzét a Magyar… Ez egy remek autó, bátran ajánljuk!
UPDATE: 2018.07.30.
Az első 15.000 km-es szerviz ideje elérkezett. (amúgy 20-nál van előírva de ennél az autónál 15-nél vittük), mindössze 31.000 Ft-ba került. Ez tartalmazta a gyári flakonos ECSTAR 0W20, 4 L-es olajat, olajszűrőt, pollenszűrőt, munkadíjat, átvizsgálást. (Ajtózsanérok zsirzása stb.)
Ennyit a horror új autó kötelező szerviz árakról 🙂
Időközben élőben is teszteltük Tomeeval:
UPDATE 2018.08.24.
ITT A VITARA 2018 FACELIFT CIKKÜNK:
VIDEÓTESZT: Suzuki Vitara 2018 Facelift teszt. 1.4T, 140LE, 6 sebesség
UPDATE:
MEGOSZTOM: