Elkészültek a tervek a 2-es metró rákoskeresztúri szárnyvonalához – írja a Világgazdaság a Rákosmenti Hírek helyi lapra hivatkozva. Riz Levente, a 17. kerület polgármestere a testületi ülésen ugyanis arról beszélt, hogy 2017 novemberében megkapták a tanulmányterveket a tervezőirodától, ebben pedig több alternatíva is szóba került.
Egy éve arról volt szó, hogy a Főmterv tervezési megbízást kapott a 2-es metró (M2) és a gödöllői HÉV (H8) összekötésére, illetve egy új szárnyvonal kialakítására. A tervek szerint az M2 és a H8 az Örs vezér terénél találkozik majd, ahol szintén a föld alá vinnék az állomást. A rákoskeresztúri szárnyvonal kialakításának terve azért merült fel, mert a belvárostól a 17. kerület fekszik a legtávolabb. Az elképzelés szerint a rákoskeresztúri szárnyvonal Rákosfalvánál, a Körvasútnál ágazna ki az akkorra már összekötött M2-es metró és a H8-as HÉV nyomvonalából.
A Világgazdaság most azt írja, a tervezők négy lehetséges alternatívát vizsgáltak, ezek közül három esetben a körvasútsornál, a Rákos-pataknál ágazna le a szárnyvonal, és a Rákos–Hatvan-vasútvonal mentén érné el a 17. kerületet. A negyedik változatban a metró egy kicsit kijjebb, a Sárga rózsa utcánál ágazna le a mostani HÉV-vonalból, a felszínen haladna az Akadémiaújtelepig, ahonnan a 17. kerületben a föld alá vinnék, egészen Rákoskeresztúr-városközpontig.
A lap szerint a tervezők 123-127 milliárdra becsülik a költségeket, de így Rákoskeresztúrról mintegy 32 perc alatt el lehetne jutni a Déli pályaudvarig, 13 perc alatt pedig az Örs vezér teréig.
A lap szerint az építkezés 2020 után indulhatna meg.