Ez áll a rollerbalesetek hátterében leginkább


Egy friss kutatás szerint az elektromos rollerek legnagyobb gyengepontja a kis kerékméret.

Már egy egyszerű járdaszegély is elég lehet ahhoz, hogy a jármű kibillenjen az egyensúlyából, és a vezető elessen – írja a Spiegel, amit a hvg.hu szúrt ki!

A Björn Steiger Alapítvány szakértői több mint tízezer németországi balesetet elemeztek, és arra a következtetésre jutottak, hogy nagyobb kerekekkel a legtöbb sérülés elkerülhető lett volna.

A vizsgált esetek közel felében nem vett részt más jármű vagy személy – az e-rolleresek egyszerűen saját hibájukból estek el. Sokszor az alkohol is szerepet játszott, de gyakori volt az is, hogy a vezető elveszítette az uralmát a jármű fölött.

A legtöbb sérülés a fejre koncentrálódott: arctörések, állkapocssérülések, fogtörések egyaránt előfordultak. A statisztikák szerint tavaly közel 12 ezer balesetet regisztráltak, ami több mint 25 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A tragédiák száma is nőtt: 27 halálesetet jegyeztek fel.

A szakértők szerint a jelenleg elterjedt 8 colos (kb. 20 centiméteres) kerekek túl kicsik a városi akadályok, például a szegélyek biztonságos leküzdéséhez. Javaslatuk szerint a gyártóknak és a kölcsönzőcégeknek legalább 10 colos (25 centiméteres) kerekekkel kellene felszerelniük az új rollereket.

Megszólalt a szerencsétlenül járt rolleres apuka

Felmerült a kötelező jogosítvány kérdése is: Németországban jelenleg már 14 évesek is vezethetnek e-rollert engedély nélkül, amit a szakértők veszélyesnek tartanak. Szerintük legalább egy alap robogóvezetői engedély bevezetése indokolt lenne, ami 15 éves korhatárt is jelentene. A bukósisakot ugyanakkor nem tennék kötelezővé, mivel a sérülések többsége olyan arcterületeket érint, amelyeket a sisak amúgy sem véd.

Borítókép: illusztráció - Megszólalt a szerencsétlenül járt rolleres apuka

MEGOSZTÁS