Jelenleg az új autók mintegy 42 százalékánál tér el a valós fogyasztási adat a gyártó által közölt adattól. Az EU bekeményít, és rendeletben tenné helyre a cégeket.
Régóta komoly problémát jelent az új autót vásárlók számára, hogy bizonyos márkák esetében a gyártó által közölt fogyasztási adat nem feltétlenül felel meg a valós fogyasztással. Márpedig sokan épp az alacsony fogyasztást tartják az egyik legfontosabb szempontnak, amikor autót választanak, így nem csoda, hogy az Európai Bizottság úgy döntött, komoly lépést tesz a félrevezetések visszaszorítása érdekében – írja a Piac & Profit.
Az Európai Bizottság arra kötelezné a gyártókat, hogy 2020-tól minden, az Unióban gyártásba kerülő új, 2021-től pedig minden forgalomba hozott új személygépkocsiba és kistehergépjárműbe kötelezően szereljenek be egy független fogyasztásmérő rendszert. Ez a tervek szerint segítene visszaszorítani, hogy a gyártók valótlan adatokat adjanak meg egy-egy autóra vonatkozóan.
Az International Council on Clean Transportation nevű szervezet tanulmánya szerint erre komoly szükség is van, ugyanis az új személygépkocsik fogyasztása átlagosan 42 százalékkal tér el a gyári értékektől. És nem azért, mert kevesebb lenne. Csak összehasonlításként: négy évvel ezelőtt, 2013-ban ez az érték még „csak” 25 százalék volt, vagyis most míg akkor minden negyedik új autónál volt probléma, adddig mostanra szinte minden másodiknál gond van.
Mindez ráadásul nem lesz drága mulatság, autónként 1 euróba kell, hogy kerüljön az eszköz. Vagyis emiatt egész biztosan nem lesznek drágábbak az új autók.
Forrás: http://hvg.hu/cegauto/20171121_kotelezo_fogyasztasmero_beszerelese_uzemanyag
MEGOSZTOM: