A fővárost tehermentesítő elkerülő út eddig hiányzó, 20 kilométeres, 2×2 sávos gyorsforgalmi szakasza a nyomvonaltól függően 5-10 kilométeren alagútban vezet – írja a pestmegye.hu.
Meghirdette az M0 nyugati szektora megvalósíthatósági tanulmányát a NIF. A nyomvonal kiválasztása után még idén kijelölhetik a kivitelezőt, s a beruházás 2022-re befejeződhet.
A Magyar Idők információi szerint meghirdette az M0 autóút nyugati szektor 10. számú főút és az M1 autópálya közötti szakaszára a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésének feladatát a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF).
A nyertes pályázónak el kell készítenie a környezeti hatástanulmányt, és meg kell szereznie a jogerős környezetvédelmi engedélyt.
Az M0-s autóút nyugati szektora a Győr felé vezető M1 autópályát köti majd össze a pilisi települések felé tartó 10-es úttal. Az új nyomvonal a déli végpontjában a már meglévő körgyűrűhöz csatlakozik Budaörsnél.
Az északi végpontja a még kivitelezésre váró északi szakaszhoz kötődik be. Utóbbi a 10-es főutat köti majd össze az M0-val a Szentendre felé vezető 11-es út csomópontjánál Budakalász mellett.
Az északi szakasz a tervek szerint hét kilométer hosszú lesz. A körgyűrű hiányzó részének megépülésével a nyugat–kelet irányú közlekedés útvonala 35 kilométerrel rövidül, ennyivel lesz rövidebb annak az útja, aki a fővárost északi irányban kívánja elkerülni,
másrészt a fejlesztés jelentős forgalmi terhet vesz majd le a körgyűrű déli szakaszáról.
A tervek szerint a budai hegyek alatt számos helyen több kilométeres alagutakban fut a gyorsforgalmi út, és viaduktok is kellenek majd a Biatorbágy és Budakalász közötti szakaszon.