Hirdetés

Hírek
135-140 km/h-val száguldott a halálos baleset előtt a Dózsa György úti gázolás gyanúsítottja
135-140 km/h-val száguldott a halálos baleset előtt a Dózsa György úti gázolás gyanúsítottja
Hirdetés

Ketten meghaltak, egy ember pedig súlyos sérülésekkel került kórházba még májusban, miután egy Mercedes kabrió belerohant a fővárosi Dózsa György úton egy kanyarodó Citroënbe. Most már hivatalosan is kiderült, a szemtanúknak volt igaza.

Elkerülhető lett volna a májsuban a Dózsa György úton történt halálos autóbaleset, ha a Mercedes sofőrje betartja a megengedett 50 km/h-s sebességet – az Index információi szerint így foglalt állást a nyomozás során felkért igazságügyi szakértő. A szakember szerint a kabriót vezető M. Richárd az ütközés pillanatában 125-230 km/h-s sebességgel haladt, fékezés előtt pedig még ennél is gyorsabban: 135-140 km/h-val. A megendegett sebesség egyébként 50 km/h-ra volt az adott útszakaszon. A balesetben két ember életét vesztette, egyikük pedig súlyos sérüléseket szenvedett.

A baleset szemtanúi korábban arról számoltak be, hogy a Mercedes nagy sebességgel haladt a Dózsa György úton, szerintük 120-130 km/h-ra lehetett a sebessége. M. Richárd a baleset után ezt cáfolta, és úgy fogalmazott: „láttam, hogy zöld a lámpa és nyomtam egy gázt, de nem padlógázzal mentem. Lehet, hogy túlléptem a sebességet, de nem akarok hazudni, nem tudom, mennyivel mehettem”.

© police.hu

Az Index beszámolója szerint ugyanakkor az ügyet vizsgáló szakértő azt is megállapította, hogy az ütközés egy vészfékezéssel akkor is elkerülhető lett volna, ha a Mercedes 60-72 km/h-s sebességgel haladt volna, de ha betartja a sebességhatárokat, 50 km/h-nál egy lassító fékezés is elég lett volna.

M. Richárd az igazságügyi szakértő véleménye után elismerte felelősségét. Korábban azonban a Citroën sofőrjét tartotat felelősnek a tragédiáért, az autó hátsó ülésén utazó utas pedig szerinte nem halt volna meg, ha használja a biztonsági övet. A szakértő szerint ugyanis a Citroën a kanyart levágva kanyarodott be elé.

© MTI / Mohai Balázs

A szakértő azonban úgy látja, hogy az ütközés nem ezen múlt. Ahhoz ugyanis, hogy a veszélyhelyzetet észlelje egy sofőr, 0,5-1 másodperc szükséges. Így azonban a Citroën sofőrjének 2,5-3 másodperccel az ütközés előtt kellett volna észlelnie az akkor még több mint 100 méterrel messzebb lévő Mercedest – írja az Index.

M. Richárdról korábban az is kiderült, a baleset előtt kokaint is fogyasztott, ezt azonban csak a vizeletében tudták kimutatni, a vérében nem, ami az orvosszakértő szerint arra utal, hogy nem a baleset napján, hanem előtte 2-3 nappal nyúlt a szerhez.
 

Forrás: http://hvg.hu/cegauto/20170825_dozsa_gyorgy_uti_halalos_gazolas_m_richard

Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés