Február 4-től, azaz jövő hétfőtől felújítás miatt, 22 km hosszan lezárják a Budapest-Hatvan vasútvonalat Aszód és Pécel között. A munka 10 hónapig tart,
ezalatt vonatpótló buszok szállítják
azt a napi 6000-8000 utast, aki erre jár be dolgozni.Attól lehet tartani, hogy a 66 vonatpótló busz beállítása jelentősen megterheli a csúcsidőben már amúgy is zsúfolt M3-as bevezetőt és a 3-as utat. – írja az index.hu
Írják továbbá:
A felújításról és a vonatpótlásról tartott MÁV-sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a Budapest-Hatvan vonal 52 kilométer hosszú szakaszát 150 milliárd forintból újítják meg. A rekonstrukció már egy éve elkezdődött, de az uniós források lehívásának szoros határideje miatt fel kell gyorsítani a munkát, ezért kell lezárni a Pécel-Aszód közötti szakaszt.
A MÁV azt várja, hogy a felújítás után
- gyorsabb lesz a vonatok sebessége, egyes szakaszokon 160 km/óra.
- sűrűbbek lesznek a járatok, több utast tudnak majd szállítani
- javul a menetrend pontossága, kényelmesebb lesz az utazás
A felújítás során 4 állomást átépítenek, magas peronokat építenek a sínek mellé, 330 db plusz P+R parkolóhelyet alakítanak ki, és gyakorlatilag a lakott területeken végig (28 km-en) zajvédő fal lesz.
A vonatpótlás jövő hétfőtől indul. A Volánbusszal kötött szerződés értelmében 66 darab busz szállítja majd a kieső vonatok napi 6000-8000 utasát. Az Intercity járatokat pótló autóbuszok az M3-as autópályán közlekednek majd, a sebes- és gyorsvonat-pótlók Bag és Hatvan között fognak csak az autópályán közlekedni. A személyvonatok pótlóbuszai a 3-as úton közlekednek majd.
Tartani lehet attól, hogy a 66 darab ingázó busz jelentősen megterheli – főleg a reggeli csúcsidőben – a főváros felé tartó forgalmat az M3-ason és a 3-as úton. Ráadásul várhatóan többen ülnek majd az autóba a kimaradó vonatközlekedés miatt is.
A tájékoztatón elhangzott, hogy egy vonatot 4-7 darab busz fog pótolni, azaz több helyen buszkaravánokra kell felkészülni.
Buszsávokat nem alakítanak ki az utakon, ezért ha dugó lesz, akkor a buszok is beragadnak. A MÁV a helyzetre úgy próbál felkészülni, hogy folyamatosan ellenőrzik a forgalmi helyzetet a buszoknál, és ha szükség van rá, akkor módosítanak a járatokon. A MÁV számítása szerint a menetidő valószínűleg hosszabb lesz, mint korábban vonattal, a Miskolcról érkezők például 30 perccel hosszabb útra számíthatnak.
A MÁV-HÉV azzal segít be a városkörnyéki pótlásba, hogy sűríti gödöllői járatait, a Csömör-Kerepes vonalon pedig Desiro motorvonatokat állítanak be. A megváltott vonatjegyek a H8-as járaton érvényesek lesznek. Egyébként átépül a HÉV gödöllői végállomása is.
A pótlóbuszokra a pénztárakban, online és a Vonatinfo alkalmazásban lehet jegyet váltani. A pótlóbuszon nem lehet jegyet venni, kerekesszéket csak összecsukva, kerékpárt pedig egyáltalán nem lehet szállítani.
További részletes információkat a MÁV oldalán találhat.
(Borítókép: Munkások a turai vasútállomáson az Aszód és Hatvan közötti vasútvonal felújításán 2018. augusztus 7-én – fotó: Máthé Zoltán / MTI)
MEGOSZTOM: