A főpolgármester csütörtök délután előadást tartott a nagyberuházásokról és arról, milyen hatással volt a járvány a budapesti közlekedésre.
A 444.hu röviden össze is foglalta az előadást.
a közösségi közlekedés használata nagymértékben csökkent, a gépjárműforgalom pedig nagyon megugrott.
A felnőtt bérletek eladása a felére csökkent. Ugyanakkor a biciklizők aránya is másfélszeresére nőtt.
Karácsony Gergely bővebben beszélt a korábbi bejelentéseiről, ezeket a javaslatokat terjesztik a szeptember 1-jei közgyűlés elé:
A 14 éven aluliaknak már a szeptemberi iskolakezdéstől ingyenes lesz a közösségi közlekedést;
Az autósok előnyére:
úgy módosítják a nagykörúti lámpaprogramot, hogy az autós forgalomnak kedvezzen a villamos haladási idejének rovására. Ettől a főpolgármester 30 százalékos autós kapacitásnövekedést vár.
Lehet, hogy az autósoknak kedvező lámpaprogram nem csak átmeneti intézkedés lesz.
A Ferenc körút és az Üllői út kereszteződésében a József körút irányába most vezető 2×1 forgalmi sáv helyett 2×2 forgalmi sávot jelölnek ki, a Blaha Lujza tér felé vezető bringasáv 1 méteresre szűkül. A mostanival ellentétben nyitott kerékpársáv lesz, amire a nagyobb járművek rálóghatnak. Ez a beavatkozás nem ideiglenes.
Ugyanakkor a Kerékpárosklub szerint fizikai terelőelem nélkül a 2×2 sávon érkező autóvezetők egy része nem fog visszasorolni az egy sávossá való József körúton, hanem a biciklisávon megy majd tovább.
A Kerékpárosklub nehezményezte, hogy a főváros vezetése ugyan egyeztetésre hívta őket, valójában inkább közölték velük az átalakításokat.