Vélemény a hegyalja úti balesetről. Jogosulatlanul buszsáv használata Vs. elsőbbségadás hiánya

Tegnap tettük közzé az alábbi videót, ami látszólag igencsak megosztotta a közvéleményt a felelősség kérdésében.

Olvasónk ezt fűzte az esethez:

„Dugóban állva engedtem ki a mellékutcából a skodást, akinek volt elsőbbségadás táblája, ( a lámpák nem működtek és már több autó óta várt. A jelzésemre körülnézett, majd megindult a fennmaradt helyre, de ekkor váratlanul a buszsávból telibecsapta az opelos.

Érdemes figyelni, mekkora erővel csapódik át a szembe-sávba. Megpördül egy másik álló autón, majd egy parkolás-gátlót kidöntve a járdán állt meg. Szerencsére gyalogos nem volt, és személyi sérülés sem történt, ami csodával határos.”

Fontos körülmény lehet, hogy a baleset helyszíne előtti kereszteződésben éppen rendőri irányítással közlekedtek a járművek, mivel a jelzőlámpa nem működött.

A helyzet röviden a következő volt: Lemondott az elsőbbségéről a kamerás autó, a jobbról érkező Skoda sofőrjének javára. A két felet egy buszsáv is elválasztotta egymástól. A buszsávban egy látszólag és hipotézisünk szerint azt jogtalanul használó Opel érkezett, ami belehajtott a neki elsőbbséget nem adó Skodába, majd az ütközéstől irányt váltva egy szemből érkező fehér Ford hátuljába is. Ezt követően a szemközti oldalon várakozó két jármű között elhaladt, majd egy parkolás-gátló oszlopot kidöntött és a járdán állt meg, ahol szerencsére gyalogosok nem tartózkodtak.

Hirdetés

KÉT AUTÓT LETAROLT a buszsávból érkezett Opel. Éppen rendőrök irányították a forgalmat a közelben…

Olvasónk fedélzeti kamerája rögzítette a felvételt. „Busznak hitte magát”, avagy „az elsőbbségadás mindenkinek kötelező… Dugóban állva engedtem ki a mellékutcából a Skodást, akinek volt elsőbbségadás táblája, ( a lámpák nem működtek és már több autó óta várt. A jelzésemre körülnézett, majd megindult a fennmaradt helyre, de ekkor váratlanul a buszsávból telibecsapta az Opelos.

A kommentszekcióban éles vita alakult ki a felelősség kérdésében.

Szeretnénk hangsúlyozni, hogy nem ismerünk minden körülményt, ezért bizonyos körülményeket feltételezve próbálunk véleményt alkotni. Ebben van segítségünkre dr. Herpy Miklós közlekedési ügyekkel foglalkozó ügyvéd, mint szakértő.

„A videót készítő autós kizárólag a saját elsőbbségéről mondhatott le a Skodás javára. Ezért a jobbról érkező fekete Skoda sofőrjének elsőbbségadási kötelezettsége volt a buszsávon egyenesen haladó járművekkel szemben. Ezt megsértette.

Aki a buszsávon közlekedett szabálytalanul, az szintén a balesettel okozati összefüggésben álló szabálysértést követett el.
Előbbiekért a rendőr figyelmeztetést is alkalmazhat, de bírságot is kiszabhat, sőt feljelentéssel is élhet.

Kártérítési szempontból ilyen esetben a Skodás és az Opelos a felróhatóságuk arányában kötelesek viselni az egymásnak okozott kárt, tehát kármegosztást kell majd alkalmazni közöttük. A videót megtekintve, ránézésre, szakértői megállapítást nélkülözve ez véleményem szerint 50%-50%.

Ez praktikusan azt jelenti, hogy a két autó biztosítója köteles a másik autós kárának a felét megtéríteni. A szemközt haladó vétlen károsult fehér Fordos kárát pedig a két okozó biztosítója ugyanilyen arányban köteles viselni.” – írta meg dr. Herpy.

“Fontos megjegyezni, hogy nem ismerjük a körülményeket és egyéb tényeket. Azt sem lehet kizárni, hogy esetleg rendőri utasításra hajtott az Opel sofőrje a buszsávon, ami szintén óriásit változtatna a fenti véleményemen.”

– tette hozzá az ügyvéd, aki zárójelben megemlítette, hogy a videón a balesetet követő másodpercekben egyébként elhalad egy taxis, aki kikerüli az egyik roncsot és a kamerás autót és megállás nélkül elhajt.

Hirdetés

Véleményes ugyan, de ez tipikus esete lehet adott esetben a segítségnyújtás elmulasztásának, mint bűncselekménynek. Ha a baleset a taxis “orra előtt” történt, akkor személyi sérülés közvetlen veszélye esetén köteles lett volna megállni, kiszállni és meggyőződni, hogy kell-e a sérültnek segítséget nyújtani, szükség esetén mentőt hívni. Ennek elmulasztása bűncselekményt valósít meg. Mivel itt nem történt személyi sérülés, ezért úgy tűnik a taxis szerencséjére nem követett el bűncselekményt.

MEGOSZTÁS:

hirdetés

Mögöttünk nem áll semmilyen szervezet! Támogatásod óriási segítség!

Ha fontosnak tartod céljainkat, itt támogathatsz minket. Hálásan köszönjük!

TOVÁBBI HÍREK

  • Kiesett a kereke és a szalagkorlátnak csapódott egy Skoda az M1-M7 kivezetőn

    Kiesett a kereke és a szalagkorlátnak csapódott egy Skoda az M1-M7 kivezetőn


  • Bámészkodó, indokolatlanul lassító, utánfutót vontató autóba ütközött egy kisbusz

    Bámészkodó, indokolatlanul lassító, utánfutót vontató autóba ütközött egy kisbusz


  • Beszólt a gyalogosnak, belerohant a motoros

    Beszólt a gyalogosnak, belerohant a motoros


  • Kamera rögzítette: Az autópálya kivezetőjén rollerezett

    Kamera rögzítette: Az autópálya kivezetőjén rollerezett


  • Tömegbaleset: két sofőrt kihallgattak

    Tömegbaleset: két sofőrt kihallgattak


  • Amit ez elektromos roller kapcsán tudnod kell! Dr. Herpy – Roller szabályok

    Amit ez elektromos roller kapcsán tudnod kell! Dr. Herpy – Roller szabályok


  • Rendőrautó frontálisan ütközött egy busszal

    Rendőrautó frontálisan ütközött egy busszal


  • Magához tért Sallai Nóra

    Magához tért Sallai Nóra


  • Családi tragédia: szörnyethalt egy idős házaspár

    Családi tragédia: szörnyethalt egy idős házaspár


  • A zöld rendszámmal járó ingyenes budapesti parkolás szigorítását tervezik

    A zöld rendszámmal járó ingyenes budapesti parkolás szigorítását tervezik


  • Napokig tartó javítási munkák indulnak az M0-son

    Napokig tartó javítási munkák indulnak az M0-son


  • Részeg biciklis a száguldó vonat előtt áttekert a síneken. Előtte még letörte a sorompót

    Részeg biciklis a száguldó vonat előtt áttekert a síneken. Előtte még letörte a sorompót


  • Olvasónk „páholyból” nézte végig a tegnapi elfogást az M3-ason

    Olvasónk „páholyból” nézte végig a tegnapi elfogást az M3-ason


  • Kemény autós üldözés volt Budapesten. A TEK is megjelent

    Kemény autós üldözés volt Budapesten. A TEK is megjelent


  • 47 sávot figyelnek összesen a szerdától már élesben működő új sebességmérők Budapesten

    47 sávot figyelnek összesen a szerdától már élesben működő új sebességmérők Budapesten