Hirdetés

Hírek
Új mérföldkő a Lánchíd, az alagút és az aluljáró ügyében – ősztől kemény 2-3 évnek nézünk elébe
Új mérföldkő a Lánchíd, az alagút és az aluljáró ügyében – ősztől kemény 2-3 évnek nézünk elébe
Hirdetés

Július 16-án megjelent a „Széchenyi lánchíd és kapcsolódó kivitelezések” elnevezésű projekt ajánlati felhívása, vagyis kivitelezőt keresnek a fővárosi gigaprojekthez.

A tervek szerint a kivitelezés 2019 őszén kezdődhet el, és 30 hónappal később fejeződhet be – írja a projekt-koordinátor BKK a honlapján. A teljes költségvetés 23,366 milliárd forint.

Ahogy a névben is szerepel, felújítják majd a Lánchidat. Ehhez kapcsolódóan, illetve ezzel egy időben a Várhegyi alagút és a Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró és a környéke is (pesti oldal) teljesen megújul.

A felújítás alatt a Széchenyi lánchídon és a Várhegyi alagútban a közúti forgalmat 18 hónapig, a gyalogos-kerékpáros forgalmat 30 hónapig korlátozzák majd (várhatóan ősztől).

Hirdetés

Kemény menetre lehet tehát számítani közlekedésileg: az alagút és a híd 18 hónapos lezárása elsősorban Bel-Budáról a belváros és az ellenkező irányban ingázóknak lesz komoly kihívás.

Nekik érdemes lesz új útvonalat és/vagy új közlekedési eszközt választaniuk ősztől.

Ez persze nem lesz egyszerű, hiszen a környező hidak is zsúfoltak – sokszor csúcsidőn kívül is. Valószínűleg sokak számára a metró jelenthet majd megoldást.

A közösségi közlekedés átszervezéséről részletes tájékoztatást ígért a BKK a kezdésig.

Még egy rossz hír a feltétlenül autóval közlekedőknek: a József Attila utca esetében egy tanulmányterv készül az út 2×1 sávossá és csillapított forgalmúvá tételére (buszsáv, szélesebb járda, növényzet), ami akár azt is jelentheti az értelmezésünk szerint, hogy az erre közlekedőknek hosszú távon is más megoldást kell keresniük.

Fontos változás lesz, hogy a Széchenyi István téren megszűnik a körforgalom, a Lánchíd északi járdáiról úttest keresztezése nélkül lehet majd elsétálni a bazilikáig.

Általában is a gyalogosforgalom előnyben részesítése jellemző az egész projektre: a Széchenyi rakpart átépítésével közvetlen gyalogoskapcsolat jön majd létre a Dunakorzó és a Kossuth Lajos tér között, vagy például gyalogátkelőt építenek a pesti hídfő északi és déli járdája között.

Hirdetés

Egy esztétikai és a praktikus információ még (utóbbi elsősorban a minket nem olvasó turistáknak): az alagút mozaikburkolatát részben lebontják, helyette látszóbeton felület épül, a budai hídfőben pedig létrehoznak egy nyilvános illemhelyet.

Forrás: 1.kerület.ittlakunk.hu

MEGOSZTOM:


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés