Úgy néz ki mégsem osztják fel a B kategóriás jogsikat B és B+ kategóriákra

Mint arról mi is beszámoltunk, az Európai Parlament elé kerülő szakbizottsági jelentéstervezet a B kategóriás jogosítvány felosztását javasolta B és B+ kategóriákra.

Ez számos korlátozást és jelentős anyagi terhet is jelentett volna a B kategóriás jogosítvány birtokosainak.

Többek között nagyobb vagy nehezebb autóhoz B pluszt kellett volna szerezni, és újra is kellett volna vizsgázni, ami komoly anyagi terhet jelentett volna autósok millióinak. Ráadásul a villanyautósok nagy része nagyon rosszul járt volna, ahogy fuvarozók és futárok is.

Az EP Közlekedési és Idegenforgalmi Szakbizottságának (TRAN) elnöke, Karima Delli tervezetében előirányozta a B kategória felosztását és egy új B+ kategória bevezetését: a javaslat szerint a jövőben az 1,8 tonna össztömeg feletti járműveket csak kétéves B kategóriás jogosítvány birtokában, 21 éves kor felett, és egy újabb jogosítvány megszerzése után lehetett volna vezetni.

A Magyar Autóklub levélben fordult a szakbizottság magyar EP-képviselőihez és az FIA-val együtt kérte a B+ kategória bevezetésére vonatkozó javaslat elutasítását, mert az komoly anyagi és gyakorlati terhet róna a lakosságra, az autóval dolgozókra és akadályozná a környezetvédelmi célkitűzéseket.

Hirdetés

Az eu tanácsa által elfogadott javaslatba végül nem került be a b+ kategória bevezetése. A Tanács megtartotta a Bizottság javaslatának általános irányvonalát, de számos változtatást is tett.

MEGOSZTÁS

hirdetés

Mögöttünk nem áll semmilyen finanszírozó szervezet. Támogatásod óriási segítség!

Ha fontosnak tartod céljainkat, itt támogathatsz minket. Hálásan köszönjük!

TOVÁBBI HÍREK