Mint arról mi is beszámoltunk, az Európai Parlament elé kerülő szakbizottsági jelentéstervezet a B kategóriás jogosítvány felosztását javasolta B és B+ kategóriákra.
Ez számos korlátozást és jelentős anyagi terhet is jelentett volna a B kategóriás jogosítvány birtokosainak.
Többek között nagyobb vagy nehezebb autóhoz B pluszt kellett volna szerezni, és újra is kellett volna vizsgázni, ami komoly anyagi terhet jelentett volna autósok millióinak. Ráadásul a villanyautósok nagy része nagyon rosszul járt volna, ahogy fuvarozók és futárok is.
Az EP Közlekedési és Idegenforgalmi Szakbizottságának (TRAN) elnöke, Karima Delli tervezetében előirányozta a B kategória felosztását és egy új B+ kategória bevezetését: a javaslat szerint a jövőben az 1,8 tonna össztömeg feletti járműveket csak kétéves B kategóriás jogosítvány birtokában, 21 éves kor felett, és egy újabb jogosítvány megszerzése után lehetett volna vezetni.
A Magyar Autóklub levélben fordult a szakbizottság magyar EP-képviselőihez és az FIA-val együtt kérte a B+ kategória bevezetésére vonatkozó javaslat elutasítását, mert az komoly anyagi és gyakorlati terhet róna a lakosságra, az autóval dolgozókra és akadályozná a környezetvédelmi célkitűzéseket.