Hirdetés

Hírek
Úgy néz ki mégsem osztják fel a B kategóriás jogsikat B és B+ kategóriákra
Úgy néz ki mégsem osztják fel a B kategóriás jogsikat B és B+ kategóriákra
Hirdetés

Mint arról mi is beszámoltunk, az Európai Parlament elé kerülő szakbizottsági jelentéstervezet a B kategóriás jogosítvány felosztását javasolta B és B+ kategóriákra.

Ez számos korlátozást és jelentős anyagi terhet is jelentett volna a B kategóriás jogosítvány birtokosainak.

Többek között nagyobb vagy nehezebb autóhoz B pluszt kellett volna szerezni, és újra is kellett volna vizsgázni, ami komoly anyagi terhet jelentett volna autósok millióinak. Ráadásul a villanyautósok nagy része nagyon rosszul járt volna, ahogy fuvarozók és futárok is.

Az EP Közlekedési és Idegenforgalmi Szakbizottságának (TRAN) elnöke, Karima Delli tervezetében előirányozta a B kategória felosztását és egy új B+ kategória bevezetését: a javaslat szerint a jövőben az 1,8 tonna össztömeg feletti járműveket csak kétéves B kategóriás jogosítvány birtokában, 21 éves kor felett, és egy újabb jogosítvány megszerzése után lehetett volna vezetni.

A Magyar Autóklub levélben fordult a szakbizottság magyar EP-képviselőihez és az FIA-val együtt kérte a B+ kategória bevezetésére vonatkozó javaslat elutasítását, mert az komoly anyagi és gyakorlati terhet róna a lakosságra, az autóval dolgozókra és akadályozná a környezetvédelmi célkitűzéseket.

Hirdetés

Az eu tanácsa által elfogadott javaslatba végül nem került be a b+ kategória bevezetése. A Tanács megtartotta a Bizottság javaslatának általános irányvonalát, de számos változtatást is tett.


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés