A Reuters szerint a Tesla belső fórumán olyan videók voltak népszerűek, amelyek balesetekről, autósok közötti vitás helyzetekről, verekedésekről (az ún. „road rage” esetekről) szóltak. Emellett nem volt szokatlan, hogy az autók kamerái intimebb helyzeteket is rögzítettek, amelyeket a cég alkalmazottai szintén élvezettel nézegettek azok megérkezése után. – szúrta ki a pcforum.hu.
Bár arról, hogy a Tesla-k továbbíthatják a kameráik által rögzített képeket a cég központjában, a vállalat tájékoztatja vásárlóit az adatvédelmi nyilatkozatában, ahogy arról is, hogy az autók kamerái által rögzített képek nem köthetők az autók tulajdonosához, a Reuters információi szerint ez valójában nem így van.
A cég alkalmazottai által használt szoftver segítségével ugyanis pontosan meg lehetett állapítani, hogy az egyes képek vagy videók hol készültek, ami komoly visszaélésekre adhatott lehetőséget. Az autók ugyanis nem csak menet közben készítettek felvételeket, hanem akkor is, amikor úgymond ki voltak kapcsolva, azaz leparkolva álltak valahol, és senki sem ült bennük.
Egyik alkalmazott szerint „beláthattunk az emberek garázsaiba és magántulajdonáiba” is.
Az érintettek számára csekély vigasz lehet, hogy a Tesla alkalmazottai nem csak idegenek otthonaiba és magánéletébe pillanthattak be az autók kamerái által rögzített felvételek révén, hanem egymáséba is, sőt, állítólag még Elon Musk otthonába és garázsába is. Mindezt legtöbbször az érintettek tudta nélkül. Friss híreink itt.
Például, állítólag egy videó is terjedt a vállalaton belül, amelyen az 1977-es „A kém, aki szeretett engem” című James Bond-film ikonikus, víz alá merülő Lotus Esprit-jét lehetett látni, mivel állítólag Elon Musk 2013-ban egy árverésen közel 1 millió dollárért vásárolta meg ezt az autót, és úgy tűnik, hogy a saját garázsában tárolta.
A Tesla autóinak parkolt állapotban is működő kamerarendszerét már korábban többször kritizálták jogvédők, mivel azok a járművek közelében tartózkodó emberek képeit és tevékenységét rögzítették tömegesen az érintettek hozzájárulása nélkül.
Azonban a mostani szivárgás alapján ez a rendszer még ennél is súlyosabb módon sértette meg a magánszférát, nemcsak az úton tartózkodó más emberek, hanem a Tesla autók tulajdonosai vonatkozásában is.