![Tegnap volt 50 éve, hogy a BKV-nál bemutatkoztak az Ikarus 260-as és 280-as(csuklós) változatok Tegnap volt 50 éve, hogy a BKV-nál bemutatkoztak az Ikarus 260-as és 280-as(csuklós) változatok](https://bpiautosok.hu/wp-content/uploads/2021/06/bkvbusz.jpg)
![](https://bpiautosok.hu/wp-content/uploads/2023/04/NextBase_622-B02ujuj-masolat.jpg)
1971. december 20-án mutatkozott be a BKV-nál az Ikarus 260-as és csuklós változata, a 280-as. Ezek akkor még a prototípusok voltak, melyek egy év próbára érkeztek a fővárosba. A buszok beváltak, ami nem csoda: az Ikarus számára messze a 200-as széria hozta a legtöbb sikert. – írta meg és emlékezett meg róla az autopro.hu
Kijelenthető, hogy ezen két típus miatt vált az egész világon ismertté a magyar buszgyártó.
Az, hogy máig találkozni ezzel a két típussal napi forgalomban Budapesten, leginkább a BKV romló anyagi helyzetének köszönhető.- jegyzi meg a portál, valamint hozzáteszik:
A buszokat eleinte 425 és 450 ezer kilométernyi futás után selejtezték, később ezt kitolták 600 ezer kilométerig.
Ez jellemzően azt jelentette, hogy pár év után nyugdíjazták a buszokat, így egészen az 1990-es évekig megszokott volt, hogy a vidéki városok helyi közlekedését a Budapestről fiatalon leselejtezett buszokkal végezték – többek között Kecskeméten, Nyíregyházán, Tatabányán vagy éppen Győrben is, de a Volánbusz elődje helyközi forgalomban is használta ezeket a BKV-tól átvett buszokat egészen a 2010-es évekig.
Az 1980-as évekre azonban romlani kezdett a BKV anyagi helyzete, így a korábbi normákat már nem tudták tartani – emeli ki A fővárosi autóbusz-közlekedés 100 éve című kiadvány.
Az, hogy a buszcsalád nem tűnik el nyomtalanul, azt egy korábbi cikkünkben bemutatott példány is bizonyítja, amit egy hazai rajongó vásárolt meg és folyamatosan újítgat fel.
![](https://bpiautosok.hu/wp-content/uploads/2021/06/bkvbusz2.jpg)
Tamás, aki saját Ikarus buszával nyomul, egyébként mozdonyvezető:
” Vettem magamnak egy Ikarust! ”
” Az ember sosem nő fel, csak a játékai lesznek egyre nagyobban ”
„ Hazamentem, beálltam vele az udvarba. Mondtam apámnak, hogy 83-ban te otthagytad a helyi járatot, így 38 év távlatában mutasd meg hogyan kell autóbuszt vezetni… „
” Teljesen másképpen vezeted a saját járművedet, mint amikor utasforgalommal teszed „
Szóba kerül a megbízhatósága is a 32 éves járműnek…
![](https://bpiautosok.hu/wp-content/uploads/2021/06/bkvbusz4.jpg)
Nem megvenni nagy szám, hanem fenntartani. 28-34 l között fogyaszt 100km megtétele alatt.
![](https://bpiautosok.hu/wp-content/uploads/2021/06/bkvbusz3.jpg)
A borítóképen Tamás, aki saját Ikarus buszával nyomul, egyébként mozdonyvezető 🙂