Hirdetés

Gondolkodtató
Tegnap volt 50 éve, hogy a BKV-nál bemutatkoztak az Ikarus 260-as és 280-as(csuklós) változatok
Tegnap volt 50 éve, hogy a BKV-nál bemutatkoztak az Ikarus 260-as és 280-as(csuklós) változatok
Hirdetés

1971. december 20-án mutatkozott be a BKV-nál az Ikarus 260-as és csuklós változata, a 280-as. Ezek akkor még a prototípusok voltak, melyek egy év próbára érkeztek a fővárosba. A buszok beváltak, ami nem csoda: az Ikarus számára messze a 200-as széria hozta a legtöbb sikert. – írta meg és emlékezett meg róla az autopro.hu

Kijelenthető, hogy ezen két típus miatt vált az egész világon ismertté a magyar buszgyártó.

Az, hogy máig találkozni ezzel a két típussal napi forgalomban Budapesten, leginkább a BKV romló anyagi helyzetének köszönhető.- jegyzi meg a portál, valamint hozzáteszik:

A buszokat eleinte 425 és 450 ezer kilométernyi futás után selejtezték, később ezt kitolták 600 ezer kilométerig.

Ez jellemzően azt jelentette, hogy pár év után nyugdíjazták a buszokat, így egészen az 1990-es évekig megszokott volt, hogy a vidéki városok helyi közlekedését a Budapestről fiatalon leselejtezett buszokkal végezték – többek között Kecskeméten, Nyíregyházán, Tatabányán vagy éppen Győrben is, de a Volánbusz elődje helyközi forgalomban is használta ezeket a BKV-tól átvett buszokat egészen a 2010-es évekig.

Az 1980-as évekre azonban romlani kezdett a BKV anyagi helyzete, így a korábbi normákat már nem tudták tartani – emeli ki A fővárosi autóbusz-közlekedés 100 éve című kiadvány.

Hirdetés

Az, hogy a buszcsalád nem tűnik el nyomtalanul, azt egy korábbi cikkünkben bemutatott példány is bizonyítja, amit egy hazai rajongó vásárolt meg és folyamatosan újítgat fel.

LMDB Közlekedés YouTube csatorna

Tamás, aki saját Ikarus buszával nyomul, egyébként mozdonyvezető:

Vettem magamnak egy Ikarust!

Az ember sosem nő fel, csak a játékai lesznek egyre nagyobban

Hazamentem, beálltam vele az udvarba. Mondtam apámnak, hogy 83-ban te otthagytad a helyi járatot, így 38 év távlatában mutasd meg hogyan kell autóbuszt vezetni… „

Teljesen másképpen vezeted a saját járművedet, mint amikor utasforgalommal teszed  „

Szóba kerül a megbízhatósága is a 32 éves járműnek…

Hirdetés

LMDB Közlekedés YouTube csatorna

Nem megvenni nagy szám, hanem fenntartani. 28-34 l között fogyaszt 100km megtétele alatt.

LMDB Közlekedés YouTube csatorna

A borítóképen Tamás, aki saját Ikarus buszával nyomul, egyébként mozdonyvezető 🙂


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés