Szujó Zoltán vizsgálatot rendelt el, és a versenyszervezés feltételeinek újragondolását ígéri

Mint arról mi is beszámoltunk, vasárnap este halálos baleset történt az Esztergom-Nyerges Rallyn.

A rendőrség halálos tömegszerencsétlenséget okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés vétsége miatt nyomoz, az autó vezetőjével kapcsolatban viszont halált okozó súlyos testi sértés vétsége merülhet fel az ügyvéd szerint, de valószínűsíti, hogy ifj. Tóth János büntetőjogi felelősségét végül nem fogják megállapítani.

Versenyzőként nem tekinthető a közúti közlekedés résztvevőjének, ezért nem tőle, hanem a szervezőktől várja el a jog, hogy tegyenek meg mindent, hogy ne történjen baleset. – írja Zách Dániel Telexen megjelent cikkében

Az Arrabona Rally Club által szervezett verseny látogatása ingyenes volt, a baleset helyszínén két tábla is figyelmeztetett a veszélyre. Az esemény honlapján több, biztonsági előírásokkal kapcsolatos, térképes tájékoztató szerepel. Az ügyvéd ez utóbbival kapcsolatban különösnek tartja, hogy több helyen azt írták „Az autósport veszélyes! Részvétel csak saját felelősségre” ez utóbbi állítás ugyanis nem felel meg a valóságnak.

Hirdetés
A 11. Esztergom-Nyerges Rally hivatalos tájékoztatójában szereplő biztonsági tanácsok – Fotó: Esztergomrally.hu

Az autóversenyek szervezői nem háríthatják a nézőkre teljesen a felelősséget, mert ezt tiltja a törvény, csak például a telefonban, illetve ruházatban okozott károkért való felelősségüket zárhatják ki. Herpy szerint további probléma, hogy az egyik tájékoztatóban összefoglalt biztonsági tanácsok sem alkalmasak arra, hogy a tájékozatlan nézők megfelelően felkészüljenek az eseményre. Ezek közt szerepel egyebek mellett, hogy:

– Ne érzed magad sérthetetlennek és halhatatlannak
– Egy elszabadult autó nagyot tud ütni
– Nem biztos, hogy van túlvilág
– Semmiképp ne állj a pálya szélére, főleg ne egy fogyatkozó tartalmú boros kannára, vagy sörösrekeszre!

A felsoroltakon kívül az a szervezői tanács sem tűnik szakszerűnek, amelyben arról írnak, hogy ha a nézőre rászól egy rendező vagy egy rendőr, gondolja végig, mert lehet, hogy mégis igazuk van. A felsorolás további részének tartalma és nyelvezete olyan, mintha gyerekeknek szólna, nem pedig egy fokozottan veszélyes sportesemény szervezői akarnának mindent megtenni, hogy megelőzzék a tragédiát.

Ettől függetlenül a rendőrség azt nyilatkozta:

a baleset a nézők elől elzárt területen következett be, az ott-tartózkodás tilalmára tábla is figyelmeztetett.

Hirdetés

Ennek a tragédiának nem kellett volna bekövetkeznie, hogyha a nézők betartják a rendezői utasításokat

– jelentette ki a riportban a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke. Szujó Zoltán elmondása szerint a szurkolókat többször is hiába figyelmeztették, hogy hagyják el a veszélyes helyet.

„Azokat a veszélyes pontokat, amelyeket meg kellett jelölnünk, elhatároltuk, és táblával jelöltük. Egészen pontosan nézők elől elzárt területre csapódott be az irányíthatatlanná vált versenyautó” – magyarázta Szujó, hozzátéve, hogy a baleset nem összekötő, hanem úgynevezett gyorsasági szakaszon történt, ahol a versenyzők „a határaikat feszegetve autóznak”.

Az elnök már vasárnap rendkívüli vizsgálatot rendelt el az ügyben. Az RTL-nek arról beszélt, hogy újra kell gondolni a versenyek rendezésének feltételeit. Mint mondta, az MNASZ „nagyon hamar elő fog állni ezekkel a szakmai javaslatokkal, és felveszi a kapcsolatot az összes érintett hatósággal”.

Nem ez volt az első tragikus baleset az Arrabona Rally Club történetében: a 2013-as városlődi versenyen is halálos baleset történt (ez is látható az RTL Híradóriportjában). Emiatt a szervezet vezetőjét, B. Gábort egy év fogházbüntetésre ítélték, két évre felfüggesztve.

MEGOSZTÁS:

hirdetés

Mögöttünk nem áll semmilyen szervezet! Támogatásod óriási segítség!

Ha fontosnak tartod céljainkat, itt támogathatsz minket. Hálásan köszönjük!

TOVÁBBI HÍREK

  • Kiesett a kereke és a szalagkorlátnak csapódott egy Skoda az M1-M7 kivezetőn

    Kiesett a kereke és a szalagkorlátnak csapódott egy Skoda az M1-M7 kivezetőn


  • Bámészkodó, indokolatlanul lassító, utánfutót vontató autóba ütközött egy kisbusz

    Bámészkodó, indokolatlanul lassító, utánfutót vontató autóba ütközött egy kisbusz


  • Beszólt a gyalogosnak, belerohant a motoros

    Beszólt a gyalogosnak, belerohant a motoros


  • Kamera rögzítette: Az autópálya kivezetőjén rollerezett

    Kamera rögzítette: Az autópálya kivezetőjén rollerezett


  • Tömegbaleset: két sofőrt kihallgattak

    Tömegbaleset: két sofőrt kihallgattak


  • Amit ez elektromos roller kapcsán tudnod kell! Dr. Herpy – Roller szabályok

    Amit ez elektromos roller kapcsán tudnod kell! Dr. Herpy – Roller szabályok


  • Rendőrautó frontálisan ütközött egy busszal

    Rendőrautó frontálisan ütközött egy busszal


  • Magához tért Sallai Nóra

    Magához tért Sallai Nóra


  • Családi tragédia: szörnyethalt egy idős házaspár

    Családi tragédia: szörnyethalt egy idős házaspár


  • A zöld rendszámmal járó ingyenes budapesti parkolás szigorítását tervezik

    A zöld rendszámmal járó ingyenes budapesti parkolás szigorítását tervezik


  • Napokig tartó javítási munkák indulnak az M0-son

    Napokig tartó javítási munkák indulnak az M0-son


  • Részeg biciklis a száguldó vonat előtt áttekert a síneken. Előtte még letörte a sorompót

    Részeg biciklis a száguldó vonat előtt áttekert a síneken. Előtte még letörte a sorompót


  • Olvasónk „páholyból” nézte végig a tegnapi elfogást az M3-ason

    Olvasónk „páholyból” nézte végig a tegnapi elfogást az M3-ason


  • Kemény autós üldözés volt Budapesten. A TEK is megjelent

    Kemény autós üldözés volt Budapesten. A TEK is megjelent


  • 47 sávot figyelnek összesen a szerdától már élesben működő új sebességmérők Budapesten

    47 sávot figyelnek összesen a szerdától már élesben működő új sebességmérők Budapesten