A hír Párizsról szól. Egyelőre! Jól tudjuk, hogy az EU-ban gyorsan tudnak terjedni a dolgok, úgyhogy nem lennénk meglepve, ha hamarosan nálunk is megtörténne a szigorítás.
Júniusban ugyanis meghalt egy gyalogosan közlekedő nő, akit e-rollerrel ütöttek el, továbbá az elmúlt időszakban jelentősen megnövekedett az e-rolleresekkel szemben benyújtott panaszok és feljelentések száma. – írta meg az ORFK-OBB, a Baleset-Megelőzés nevű Facebook oldalon.
A közvéleményt alaposan felkavaró baleset a nyár elején történt a Pont au Change közelében, amikor egy 31 éves olasz származású, Párizsban élő nőt – aki egy barátjával sétált a Szajna mentén – nagy sebességgel ütött el egy e-roller.
A járművön ketten voltak, akik a baleset után megállás és segítségnyújtás nélkül elsiettek a helyszínről.
Bár a közelben tartózkodó, Szajnán járőröző folyami rendőrök igyekeztek elsősegélyben részesíteni a sérültet, és még a hölgy időközben leállt szívét is sikerült újraindítaniuk, de a súlyos fejsérülés végzetesnek minősült.
A sértett először az eszméletét vesztette el, majd a kórházban belehalt sérüléseibe.
Az elkövetők kilétének megállapítására nagyszabású nyomozás indult, mely csak tíz nap után vezetett eredményre: akkor sikerült a roller vezetőjét (egy ápolónőt), valamint a társát elfogni. Az ügyészség emberölés, valamint segítségnyújtás elmulasztása miatt indított eljárást.
A júniusi esettel az e-rollerrel elütött halálos áldozatok száma háromra emelkedett a francia fővárosban. Jelenleg a városvezetés komoly szigorításokon dolgozik.
EMLÉKEZTEK MÉG ERRE?
VIDEÓ: Bajba került a rolleres a Rákóczi úton. Nagy volt a bizonytalanság
Elsőként a gyalogosok által frekventált körzetekben az e-rollerek haladási sebességét az eddigi 20 km/h-ról 10 km/h-ra csökkentik, s ennek a betartásáról a rollerek üzemeltetőinek kell gondoskodniuk (GPS által, vagy egyéb módon).
Fel kívánnak lépni továbbá a járdán közlekedő, az utast szállító, valamint az ittasan közlekedő e-rolleresekkel szemben, és az eddigieknél komolyabb szankciókat helyeztek kilátásba azokban az esetekben is, amikor a járműveket a járdán, ill. úttesten gondatlanul hátrahagyják, akadályozva ezzel mások közlekedését.
A fővárosban egyébként mintegy 15 000 e-roller bérelhető, a magántulajdonban lévő eszközök száma nem ismert.
A városvezetés azzal is fenyegetőzött, hogy betilthatja az e-rollerek közlekedését Párizsban, amennyiben a szigorítások – különösen a haladási sebesség csökkentése – nem hozzák meg a várt eredményt.