Az alábbi nyílt levelet egy társasházban lakó (magát meg nem nevező) villanyautóstól kapta a villanyautosok.hu ,
A levél írójának mindennapjait a saját töltővel nem rendelkező autómegosztó szolgáltatás keseríti meg.
Kevesen lehetnek Budapesten, akik ne hallottak volna „közösségi autómegosztó szolgáltatásról”, ami lényegében nem más, mint egy tisztán profitorientált autókölcsönző, azzal a technikai különbséggel, hogy az „autómegosztó” az utcán, közterületen, a városban szétszórva parkoltatja bérbe adni kívánt járműveit és azokat az internet, valamint mobiltelefonos alkalmazás segítségével lehet kibérelni egy egyszeri előzetes regisztrációt követően.
Jelenleg két szerepelő uralja Budapesten ezt a terület a GreenGo és a MOL Limo.
A két cég ugyanazt kínálja, nagyjából ugyanazon az áron. Mobiltelefonos alkalmazásban kikeresed a hozzád legközelebb lévő autót, elindulsz vele, majd utad végeztével, kijelölt határzónán belül leparkolva bankkártyádról már meg is érkezik a használat ellenértéke a kölcsönzős céghez.
A GreenGo 2016 óta van jelen a piacon, 50 autóval kezdte az ipart, jelenleg közel 300 db elektromos VW e-Up-pal, saját tulajdonú töltőállomás nélkül üzemelteti a flottát.
Ahogyan olvastuk és láttuk 2018 augusztus 1-jétől a MOL fizetőssé tette benzinkútjain az elektromos autó töltést.
Ennek fő oka az volt, hogy az addig ingyenes villámtöltőin addig szinte folyamatosan jelen lévő elektromos taxik és a GreenGo autókölcsönzős flottája eltűnjenek, helyettük a MOL leányvállalata a LIMO flottáját tudják a MOL kutakon tölteni. 2018 januárjában 100 elektromos és 300 benzines VW Up-pal indult a LIMO szolgáltatása, mely autókat korrekt magyar vállalat módjára kizárólag saját töltőállomásokon töltik.
Még valószínűbbnek tartom, hogy nincs olyan villanyautós Budapesten, akinek ne lenne a GreenGo-val kapcsolatban valamilyen története, személyes tapasztalata. Nem tudott tölteni, mert egy töltőoszlop mind a két fele foglalt volt, teljesen feltöltődött autókat tovább parkoltattak a töltőre csatlakoztatva, 2-en vártak a villámtöltőre az Alkotmány utcában, amíg a GreenGo flottája foglalta a töltőt, stb..
Logikusan hangzik, hogy ha egy cégnek nincs saját töltője és csak elektromos autói vannak, akkor ezeket valahol töltenie kell.
Nem nehéz kitalálni, hogy kizárásos alapon az autóikat a közterületi, ingyenes, a helyi áramszolgáltató által elsősorban a lakossági felhasználók számára telepített töltőkön töltik a cég 2016-os alapításától kezdve üzemszerűen.
A legtöbb villanyautósnak már a kezdeti 50 db-os flottánál feltűnt, hogy a szolgáltatási területükön belüli köztéri töltőállomásokat rendszeresen és hosszabb ideig foglalják ezek a kölcsönzős autók.
A GreenGo flottája az elmúlt két évben 6 szorosára (!) növekedett, a városban a töltőfoglalásuk mértéke tarthatatlanná vált. A GreenGo autóinak mozgatásához és töltéséhez megbízott egy külsős céget, akikhez nem is adnak meg elérhetőséget.
Telefonos bejelentés esetén tájékoztatnak, hogy várhatóan mikor tölt fel az autójuk 100%-ra és majd ezt követően érkezik valaki levenni töltőről, de nem tudják megmondani, hogy mikor, hiszen ezt a tevékenységet egy másik cég végzi. Nem nehéz kitalálni, hogy vannak olyan ingyenes töltőoszlopok, amiket csak a GreenGo használ, hiszen látják, hogy mikor fog feltölteni az ott éppen töltődő autójuk és már cserélik is ki egy másik, lemerült autóra.
Ebben az összehangolt rendszerben egy civil elektromos autós nem tud töltési lehetőséghez jutni, hiszen a kölcsönzős autók cseréjének időpontja mások számára nem ismerhető meg.
Így lesz egy, a lakossági felhasználók számára készült, ingyenes lehetőségből egy profitorientált cégnek jövedelmező vállalkozása, hogy még a működéséhez szükséges energiáért sem fizet. A GreenGo, fent leírt magatartása miatt különböző fórumokon megfogalmazott lakossági felszólalásokra reagálva azzal védekezik, hogy már folyamatban van a saját töltőik kiépítése, de ennek az elmúlt 2 évben semmi nyoma nem volt látható.
Forrás: Villanyautosok.hu
MEGOSZTOM: