Hiába gondolják úgy az autósok, hogy járművükben egyfajta buborékban vannak, s nem mérgezik magukat a szennyezett városi levegővel. A valóságban – a BBC szerint – a kocsikban néha sokkal rosszabb a levegő, mint a járdán, a gyalogosok között.
A BBC újságírói egy elektromos járműben ülve mérték folyamatosan a szennyező anyagok, például a nitrogén-oxidok mennyiségét, s megállapították, hogy sokszor másfélszer-kétszer annyi szennyező gáz van a jármű belsejében, mint a szabad levegőn. A BBC-nek nyilatkozó szakértő meg is adta a logikus választ: a levegő a járművek elején lévő nyílásokon kerül be az utastérbe, s ezek a nyílások jellemzően a közelben haladó, vagy álló kocsik kipufogó csövének a magasságában vannak, így jóval nagyobb a szennyező anyagok koncentrációja, mint pár méterrel arrébb.
A nitrogén-oxidok súlyos egészségkárosodást okoznak, egyebek mellett közük van a daganatos betegségek, illetve idegrendszeri elváltozások kialakulásához.
MEGOSZTOM: