VILÁGGÁ KÜRTÖLNÉD?
Küldd be nekünk itt:
videó, fotó, bármi...

Sok a kátyú az utakon, még nem késő kátyúbiztosítást kötni – figyelmeztetnek a szakértők

Hirdetnél itt??? Kérj egy ajánlatot! Katt ide!

XXL HABFÜRDŐ ITT:




hirdetés

A közlemény idézi Papp Lajost, a szövetség gépjárműszekciójának elnökét, aki elmondta: az utak kezelői évek óta az úthibák okozta kárigényeknek csupán mintegy felét bírálják el pozitívan, a kártérítés esélyét növelni lehet a kár körültekintő dokumentációjával és megfelelő kátyúbiztosítás megkötésével.

Az úthibákra figyelmeztető táblával jelzett útszakaszokon keletkezett kátyúkárokat az útkezelő nem köteles megtéríteni, azonban továbbra sem késő kátyúkár-biztosítást kötni – hívja fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) az MTI-nek megküldött közleményében.

Az elmúlt hetek alatt elsősorban az M1-es autópályán tapasztalt kátyúhelyzet és a kapcsolódó forgalmi korlátozások irányították rá a figyelmet a tél végére felszaporodó úthibákra. Az utak kezelői megkezdték ugyan a helyreállítási munkálatokat, ám a tapasztalatok szerint a télen keletkezett úthibák teljes körű helyreállításával csak májusban végeznek.

Az alkuszok közleménye szerint a kátyúkár megfelelő dokumentálása érdekében célszerű a helyszínen azonnal a kátyúról, a helyszínről és a sérülésről jól beazonosító fényképeket készíteni, lehetőség szerint tanúkat szerezni, komolyabb kár esetén pedig hatósági jegyzőkönyvet is készíttetni.

Jelezték: a kátyúkár-biztosítás már akár 2-3 ezer forint éves díj ellenében megköthető, jellemzően kötelező vagy casco-biztosítások mellé választják, de önállóan is elérhető egyes biztosítóknál. Papp Lajos kiemelte: egyes kátyúbiztosítások esetében az sem kizáró feltétel, hogy a kár táblával jelzett útszakaszon keletkezett. A kárt a baleset helyszínétől függetlenül mindig a biztosító felé kell jelenteni, a térítés pedig – a casco biztosítással ellentétben – az önrész levonása nélkül jár a kárt szenvedett autósnak.

A szövetség közölte: annak a károsultnak, aki nem rendelkezik kátyúbiztosítással, kárigényével az adott útszakasz fenntartójához kell fordulnia. A települések közti útvonalak az autópályákkal együtt a Magyar Közút Zrt. kezelésében állnak, míg Budapest fő- és tömegközlekedési útvonalaiért a Budapest Közút Zrt. a felelős. A lakott területen belüli egyéb útszakaszok az illetékes önkormányzatok hatáskörébe tartoznak.

FBAMSZ 1991-ben jött létre, jelenleg közel 90 teljes jogú, illetve pártoló taggal rendelkezik. Az alkuszszervezet az általa közvetített és kezelt állomány alapján jelenleg az ország második legnagyobb biztosítótársasága lenne.

Borítókép: haon.hu Orosz Csaba

MEGOSZTOM:

A cikk 90 napja nem volt frissítve, ezért a benne szereplő információ elavult lehet.

Ajánlott

(szponzorált tartalmak)
MEGJELENNÉL ITT ?
Katt ide!

Tetszik oldalunk?


Dobj fel témát kerületi FB csoportjainkban!
CSATLAKOZZ ITT:  


MÉDIAMEGJELENÉSEINK
Kattints és nézd meg szerepléseink!

Hirdess nálunk

TURBÓZD FEL VELÜNK
CÉGED
KOMPLETT KAMPÁNNYAL

Banner
PR cikk
Termék, szolgáltatás bemutatás
(Élő, vagy vágott videó)

Kérj egy ajánlatot
ide kattintva!

Társ-Facebook csoportjaink

 

suzuki vitara

Társ-oldalunk

e-autosok.hu

Elektromos autók – Tesztek – Hírek

Vélemény, hozzászólás?