Dr. Herpy - Jogi vélemény:

Gondolkodtató
Soha nem láttunk még ennyire összetört Teslát
Soha nem láttunk még ennyire összetört Teslát
Hirdetés

Önvezető módban hajtott a sávelválasztónak a Tesla – írja a totalcar.hu

Másodpercekkel a baleset előtt aktiválták az önvezető módot abban a Tesla Model X-ben, ami múlt szombaton rohant egy sávelválasztó betonfalnak Kaliforniában. Egy héttel a halálos baleset után fontos információkat adott ki a Tesla a halálos balesetről.

teslabaleset

A Tesla közleménye egyértelművé tette, hogy a baleset bekapcsolt Autopilot mellett történt. A kinyert adatok szerint a Model X sofőrje másodpercekkel azelőtt váltott önvezető módra, hogy az autó nekicsapódott a Mountain View 101-es autópályája sávelválasztó betonfalának.

A becsapódást megelőző hat másodpercben a sofőr keze nem volt a kormányon, pedig a rendszer többször is figyelmeztette a férfit, akinek így legkevesebb öt másodperce és 150 métere volt, hogy észlelje a veszélyt, de nem avatkozott közbe.

(Hogy a rendszer miért nem tudta kikerülni az akadályt, még nem tudni.) A korlátról lecsapódó autónak aztán két másik is nekiütközött, majd ki is gyulladt. A balesetben egyedül az elektromos SUV 38 éves sofőrje vesztette életét.

A Tesla közleménye említ egy fontos körülményt is, mégpedig, hogy az a bizonyos sávelválasztó nem volt szakszerűen helyreállítva. Soha nem láttunk még ennyire összetört Model X-et egy korábbi balesetben sem – írták, majd utaltak rá, hogy a sávelválasztó ebben az állapotában a szükségesnél sokkal kisebb energiát volt képes elnyelni, mint kellett volna.

Balra a korlát eredeti állapotában, jobbra egy másik baleset után, napokkal a Tesla balesete előtt

Balra a korlát eredeti állapotában, jobbra egy másik baleset után, napokkal a Tesla balesete előtt

Ez a kaliforniai volt a második halálos baleset, ami a Tesla önvezető funkciója mellett történt. 2016-ban egy Model S hajtott egy pótkocsis teherautó alá hasonló körülmények között.

Az Autopilothoz eddig ez a két tragédia köthető, ezzel a Tesla adatai szerint kilométerarányosan 3,7-szer kisebb valószínűséggel történik halálos baleset önvezető módban (ide értve a gyalogosgázolásokat is), mint emberi sofőrrel és a rendszer folyamatosan fejlődik.

Forrás: https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/04/01/onvezeto_modban_hajtott_a_savelvalasztonak_a_tesla/

MEGOSZTOM:

Tags :

Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés