a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete azt javasolja, a lehető leghamarabb induljon el a közoktatásban a hivatásos gépkocsivezetők képzése. – írja a blikk.hu
Égető a munkaerőhiány a hivatásos gépkocsivezetőknél – mondta a Világgazdaságnak Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) kommunikációs vezetője.
Árvay szerint mindezt csak tetézi, hogy 5-10 éven belül akár a sofőrök fele, több tízezer ember vonulhat nyugdíjba.
Az MKFE szerint a megoldás az lenne, ha nem csak az államilag támogatott OFA-programban, avagy OKJ-s keretek közt, de a közoktatásban is minél hamarabb elindulna a hivatásos gépkocsivezetők képzése, amelyre középiskolát végzettek jelentkezhetnének.
A nappali, egyéves, szakiskolai jellegű képzés során komplex áruforgalmi, logisztikai ismereteket sajátíthatnának el a jelentkezők, akik így hosszú távon elhelyezkedhetnének az áru- és személyszállítási ágazatban, versenyképes fizetés mellett.
A nemzetközi fuvarozásban dolgozó kamion- vagy buszsofőrök napidíjakkal együtt akár havi 600 ezer forintot is hazavihetnek, igaz, belföldön a bérek valamivel azért szerényebbek.
Ugyanakkor sokak számára nem vonzó, hogy a kamionsofőröknek nem ritkán 2-4 hétig távol kell maradniuk otthonuktól munkájuk jellegéből fakadóan.
Forrás: http://www.blikk.hu/aktualis/belfold/dobbenetes-a-soforhiany-magyarorszagon-komoly-gondok-vannak/62syltl
Borítókép: Illusztráció, northfoto
MEGOSZTOM: