Az ügyből valószínűleg per lesz, talán nem is olyan kicsi. Tesla Joni ugyanis Facebook-csoportot alapított az érintett tulajdonosoknak. – írja a Totalcar.hu
Egy finn Tesla-vásárló beszámolóiból értesült a portál a problémáról.
A csoport alapítója egy hónap használat után szembesült a gyenge minőségű festéssel, amely bizonyos helyeken már lekopott az autóról. A Tesla első körben azt válaszolta, hogy a probléma nem garanciális, a szakértői vélemény azonban másra utal.
„Joni Sabolainen márcus végén vette át vadiúj Model 3-asát, és egy hónap múlva fedezte fel, hogy a fényezés egyes helyeken szabályosan lekopik a karosszériáról. A Tesla erre annyit volt képes válaszolni eddig, hogy kopásokra nem terjed ki a garancia, így kezdett dagadni az ügy. Tesla Joni, ahogy a férfi bemutatkozott, angol nyelvű Youtube videókban igyekezett értesíteni a világot, és közben szakértői véleményt is kért a Finn Kereskedelmi Kamarától, amely egyebek közt minőség-ellenőrző vizsgálatokkal is foglalkozik.
Az eredmények a gyártó ellen szólnak: a szakértői vélemény szerint az átlagos festékvastagság az autón 106 mikron – a 110-150 mikronos iparági átlag alatti – de egyes helyeken csupán 70 mikronos a réteg. Emellett akadnak olyan helyek is, ahol a megszokottnál nagyobb igénybevételt kap a fényezés, például a kerekek mögött: a Teslán nincsenek sárfogó gumik – valószínűleg a légellenállás csökkentése érdekében – viszont így a kerekek által felvert tárgyak, így a kavicsok és a por közvetlenül a fényezést érik.
Ráadásul a fényezés keménysége sem érte el az autóiparban megszokottat. A Wolff-Wilborn ceruzakarcolási teszten a Model 3 festése F szintet ért el, míg a megszokott érték valahol 2H és 3H között van. (A szintek azt jelzik, hogy milyen keménységű grafitceruzával lehet karcolást ejteni a felületen. A skála 9H és 9B között húzódik, a H a kemény, a B a puha, az F a számozott H és a B sorozat közé esik, ahogy az alábbi ábrán is látszik.)” – írja a totalcar.hu
Borítókép: tro / TRO
MEGOSZTOM: