Tisztában vagyunk vele, hogy sok esetben, forgalomtechnikailag tudatos az, hogy a városba ki-be vezető utakon hogyan hangolják a lámpákat.
Nem mindegy ugyanis, hogy milyen ütemben eresztik be a forgalmat a belsőbb csomópontokba reggel, este pedig fordítva.
Ennek ellenére szeretnénk összegyűjteni az idegesítően rosszul hangolt lámpákat, amik a csúcs-időszakokon kívül borzasztóan idegesítően működnek.
Az első ilyet olvasónk elküldte.
„Városból kifelé,a Kós Károly sétány végén a jelzőlámpa éjszaka úgy van beállítva,hogy kb. 3-4 autó tud áthaladni. Ezért éjszaka olyan dugót hoznak létre ami néha a műjégpályáig tart. „
A többit kommentben várjuk tőletek és bővítjuk a cikket folyamatosan, majd elküldjük a BKK-nak.
MEGOSZTOM:Eddig általatok küldött lámpák, helyszínek:
16 ker ben a Szlovákút csömöri út kereszteződésbe már töbször tapasztaltam hogy nem vált zöldre a lámpa és egy teljes zöldnyi ideig az összes lámpa piros XD
Stadionoktól az Astoriáig szinte mindet újra kellene hangolni, pláne az aréna pláza előtti 3 lámpát. Agyam eldobom, hogy egy főútvonal forgalmat 2x meg állítanak 500m en belül azért hogy a plázába meg annak a magán útjáról ki lehessen hajtani kb 2 autónak….
III.ker Árpád fejedelem útról a Szépvölgyi út felé.
Váci út es Babér utca sarka. Már vagy egy éve nem megy a balra kanyarodó zöld jelzés. A vác felé vezető sávra olyan rövid a gyalogátkelő idő, hogy egy idősebb ember át sem ér. Ennek az az oka, hogy jópár másodperccel előbb van zöld mint a túloldalon! Senki nem foglalkozik vele.
XVII. kerület Keresztúri út és Pesti úti kereszteződéstől a városba befelé. Itt 300 méteren belül három lámpa van. Valamelyiknél tuti meg kell állni. 🤔Minden reggel szitkozódok! 😡
Margit krt. Elindulsz a Török utcából piros, ahogy zöldre vált a Rómer Flóris pirosra, ahogy ez is zöldre vált Horváth utca magasságában a krt meg pirosra. Hajnalban gyakorlatilag 3 x állsz meg fölöslegesen. Semmilyen tempóval nem jön ki egyenletesen.
Könyves Kálmán körút és a Hungária körút totális áttervezése javasolt jelzőlámpák terén. Különböző kifogásokat írtak. Mikor, lehetne haladni a népligettől a stadionig (tehát nincs dugó) akkor a Kőbányai útnál befigyel a piros, így megáll a sor, ami a következő hullámot is lassítja ezáltal hiába a gyér forgalom feltorlódik az útszakasz. Az ellenkező irányban is ugyan ez a szitu…ott a Salgótarjáni útnál állítja meg a sort.
Keletitől elindulsz hajnali forgalommentes úton 50km/h nál a Blaháig elérsz ott már nem jön ki zöldre. Majd onnantól kezdve az összes lámpa mind piros mire odaérsz
Kőbánya Kőrösi Csoma Sándor út végig és Jászberényi út Maglódi út kereszteződés, a Jászberényin kifelé tartó út.
Üllői út befelé, ecseri úti lámpa…áll három sáv hogy két autó keresztben atmenjen.Ami oké de ne két percig fogjon három sávot
1.Az Allénál a Bocskai felé össze- vissza vált.Zöldben indulsz de az első lámpa pirosra vált.Ezután zöldre vált és ráenged a pirosra.
2.Rákóczi es Üllői út a körút keresztezés után zöldben indulsz de az első keresztutcánál pirosra futsz.
Kb. 2 éve (már bőven az M0 felújítása előtt) valamit sikerült elszabni az M0 és 6-os csomópontjában lévő lámpákkal. Azóta minimum a Háros utcáig, de nem ritka, hogy a Fonó vagy a Gyár utcáig ér a sor délutánonként. Valószínűleg túl rövid balra a zöld (M0 – Szeged felé), Érd felől meg nem áll senki. A felújítás óta mondjuk mindegy, mert az egész környék használhatatlan.
Zuglóban, Telepes utca- Miskolci utca kereszteződés. Telepes utca-Rákospatak utca. Fordítva működnek.
Róbert Károly krt Árpád hídi Metró kereszteződés Lehel felől érkezők. Teve utcánál megfog a lámpa majd a kb 50m lévő következő lámpa szintén megállít ha betartod a sebesség korlátozást…
Oktogontól elindulsz a körúton a nyugati felé,és a második lámpa a szondi utcánál már piros is.
Két helyszín: Bajza utca-Andrássy út keresztezödése (Hösök tere menetírány). Zöldre vált a lámpa a Kodály köröndön, de amikor a Bajza utcához ér az ember szabályosan, épp pirosra vált a lámpa. A második: a Dávid Ferenc utca-Bocskai út keresztezödésében (a Balaton írányába) a lámpaváltást ki kellene nyújtani két-három másodperccel (a többi lámpánál is egészen a Kelenföldi Garázsig) – így a Zsombolyai utca kanyarodó forgalma zöldhullámot kapna. Enélkül csak versenyautó sebességgel lehet odaérni.
A BAH csomópontnál úgymaradtak az ideiglenes terelések, pedig már nyáron elkészültek a felüljáróval.
Hungaria Baross u Zuglo felé kicsit tovabb a Vakok Intezetenel
Említett szakasz Karinthy Petőfi híd felé engedő lámpa 16 után 2mp-ig zöld hétköznaponta
Albertirsai útról a kerepesi útra kanyarodva, mikor már zöld, a kerepesi útról még érkeznek be mert túl későn vált pirosra az onnan érkezők lámpája, viszont kicsi a hely ahova be lehet fordulni és ezért viszonylag kevesen tudnak kifordulni az expó irányából. Ezután ahova érkezünk, a kerepesin a lámpa mindíg piros lesz ami nem is gond, viszont a jobbról érkezőket akik a Pongrác út irányába mennének felfogja a lámpa és minden nap egyfolytában beragadnak keresztben az autók, akik ezáltal elállják a kerepesi út két sávját keresztben. Minden nap, folyamatosan. Egy idoben rendőrt helyeztek ki, akik ezért voltak ott, viszont csak a Pongrác ut irányába forduló lampát kellene korábban zöldre váltani és a probléma meg is oldódna.
Alkotás márvány utca keresztezésnél elindulsz befelé a Déli királyhágó lámpa tuti akkor vált be mire odaérsz
Váci útról befelé a Lehel térnél a zöldre váltó lámpától indulva a következő lámpa pont pirosra vált a Balzac utcánál. ezt követően a Bajcsy elején rögtön a felüljáró után szintén a pirosra váltó lámpához lehet érkezni 55-ös tempóval. majd innen tovább indulva az Andrassy útnál megint a pirosra váltó lámpához. Ez azért is szép, mert eközben az Andrassy-n szintén épp a pirosra váltó lámpához lehet megérkezni ehhez a kereszteződéshez az oktogontol zöldre váltáskor pole pozícióból indulva.
Nagy Lajos király út se maradjon ki az őrs vezér tere irányába. De vissza fele sem jobb a helyzet. Ja és főleg, hogy bekavartak a villamosok miatt, a kiegészítő lámpákkal, hogy aki egyenesen megy annak zöld aki kanyarodik annak piros. Persze mindig az áll a lámpa legelején aki el akar kanyarodni, kikerülni meg szinte senki nem szokta ! Így a zöld jelzésnél áll az egész sor ! Köszönjük. Az ötlet jó lenne ha nem ilyen vékonyka utak lennének ! Ja, még egy nagyon jó ! Bosnyák tér. Villamos kijön a kocsiszínből, vagy épp be akar menni. Már előtte piros a Nagy Lajos király úton lévőknek, aztán mindenhol piros lesz. Mikor a villamos bemegy a kocsiszínbe nem kapkodva, akkor megint zöld lesz a Thököly út fele és a csömöri út fele és csak utána lesz zöld a Nagy Lajos király útiaknak. Szóval nem kis sor lesz még hajnalban is !
A 70es út Diósdnál ahogy rákanyarodik az Angeli útra 1 max 2 autót enged át teherautóból a hátulja az már tuti piroson megy át ezért akik a 70 esről mennének a 6 os út felé meg Téténybe azok a környező egysávos kis utakat használják ezért a környező kis utakon zárt tömött sorokba állnak az autók és sajnos már majdnem mindegyik romokban hever ez miatt még az is amelyiket 2 éve aszfaltozták teljesen újra ! (Pest felől Érd irányába a MOL kútnál balra nagy ívbe ! )
Soroksári útról ballra kanyarodva a gubacsi út lámpa pont pirosra vált mire odaérsz.
Fehérvári út Mezőkövesd út kereszteződése a XI. kerületbe !!!!!
XVII. kerület Peceli út – Szabadság sugárút a vonatallomás felé. A lámpa kiszámìthatatlan
Ha túl hátra állsz, nem vált, ha előre, akkor vagy átvált, vagy nem. Néha a Peceli úton 2-3x keresztül megy a forgalom mire atvalt a lampa, ezzel vonatokat lehet lekésni.
XI ker Andor u és Fehérvári ut kereszteződése,Hengermalom és Szerémi kereszteződése az nagyon kritikus minden nap délután…nem normális dolog,hogy hétközben M1-M7 bevezetötöl a IX ker Timót u-ig jó esetben 60 perc,rossz esetben 90 perc a bejutás. Amúgy 20 perc lenne.
A XX. és a IX közötti Határ úton, ha a LIDL-től, vagy a Török Flórisról akarsz menni és véletlenül épp akkor amikor a Határ útról fordul be az 52-es vili a Flórisra akkor egy lámpaváltás kimarad és még egyszer a Határ utat engedi el. Ez csúcsban amikor egyébként is több lámpával jutsz át gyakran 15 percet jelent… Nem kicsit bosszantó…
Gellert terrol a budafokira kanyarnal 5-8mp kesleltetes van
Fogarasi út végig! Szándékosságot érzek a dologban, befelé mindenhol sorban meg kell állni.
Bécsi út a Vörösvári úti kereszteződéstől kifelé a temetőig. Katasztrófa.
Vecsés irányából Gyömrői út-Csévéző utca kereszteződésnél lévő lámpa megítélésem szerint elég rövid ideig zöld (talán 3-4 autó fér át). Ráadásul mellette van egy balra kanyarodó is, ahol ha elég sokan állnak, az egyenesen haladóknál is torlódás lehet…és fordítva. Ha a továbbhaladó a pirosnál úgy áll meg, hogy mellette nem tud elgurulni a balra kanyarodóba, már feltart egy csomó autóst. Amúgy ez számomra nem annyira idegesítő, viszont hamar okoz fennakadást. Szerintem ez egy nagyon bonyolult és összetett rendszer…mármint a forgalomtechnikai és irányítási tervezés…s mind ráültetni egész Budapestre. S talán úgy működik, mint a pillangó-effektus. Ha valahol egy kis eltérés tapasztalható, mondjuk a budai oldalon, akkor átgyűrűzhet a pesti oldalra – ez csak egy szélsőséges példa…nem vagyok közlekedési mérnök. Fontossági sorrend szerint kell tervezni, ahol a első helyen a gyalogos forgalom szerepel, következő kerékpárosok, tömegközlekedési járművek és egyéb járművek. A rendeletben legalábbis így olvastam.
18.kerulet Üllői út Királyhágó sarok a Spar előtt a gyalogosnak kezd villógni a zöld a Királyhágóról az Üllői útra balra kanyarodó sornak már zöld a lámpa.
Az Oktogontól Hősök tere felé zöld hullám „megtörődik” a Bajza u.-nál.
Ismert zenész busz takarása miatt nem észlelhette a pirosra váltó lámpát és ütközött , súlyos sérülést okozva. /eddig zöld hullámon haladt…