Jövő júliustól kizárólag a kerületi önkormányzatok által létrehozott szolgáltatók végezhetik a parkolási díjfizetés ellenőrzését, és csak ezek a cégek szabhatnak ki pótdíjat. A Fővárosi Közgyűlés arról is döntött, hogy ritkítják a parkolójegy-kiadó automaták sűrűségét, és tárgyalnak a mobilfizetési díjak csökkentéséről is. – írja az ATV.hu.
Az ATV riportjában minket is megkérdeztek az elfogadott rendelteről:
A Közgyűlés elé került tervezet alapján a kerületi önkormányzatoknak maguknak kell a parkolási ügyeket intézniük, nem pedig alvállalkozón keresztül.
Jövőre kevesebb automata lesz, amelyeket a jelenlegi 75 méter helyett minimum 250 méterenként kell elhelyezni. Javasolják a kényelmi díjak csökkentését mobilfizetések esetében és információs tábla kihelyezését 75 méterenként. Ezeken kívül a díjfizetés türelmi ideje 5-ről 10 percre nőne.
A közgyűlésben kisebbségbe szorult kormánypárti képviselők tartalmilag ugyan egyetértettek a javaslattal, de jogi aggályokról beszéltek. A főjegyző szerint az indítvány törvényes, hiszen nem a parkolási közszolgáltatást, hanem csak az ellenőrzést érinti. Az MSZP a mobilparkolás díjainak csökkentését kezdeményezte.
Ferencváros polgármestere szerint azért kell kevesebb automata, mert a legtöbb visszaélés az elmúlt években ezekhez kapcsolódott.
„Azzal, ha például az automatákat megritkítjuk, és egyébként alkalmassá tesszük és előírjuk azt, hogy bankkártyával is lehessen fizetni a parkolásért, akkor még inkább vissza lehet szorítani a készpénzes fizetést”
– vélekedett Baranyi Krisztina.
A budapestiautosok.hu alapítója szerint a terv ugyan nem rossz, de a nyugdíjasok parkolását megnehezítheti, mert nem mindannyian használnak okostelefont. A külföldiek pedig nem ismerik a magyar nyelvű parkoló alkalmazásokat. Csősz Krisztiánnak más javaslatai is voltak.
„Míg peremkerületből peremkerületbe botrányos a tömegközlekedés Budapesten, addig a centrális közlekedés, az nem mondható tragikusnak, tehát lehetne alternatíva abban az esetben, hogyha a most kiköltözők, akik kimentek agglomerációba, nekik megfelelő lenne a P+R-ekben letenni az autót. Ugyanis ez a réteg az, ami nagyon-nagyon megnöveli az átmenő forgalmát jelenleg Budapestnek”
– mondta Csősz.
A javaslatot végül egyetlen ellenszavazattal, a kormánypárti képviselők tartózkodása mellett elfogadták.