Hirdetés

Autóteszt
A RETTEGETT TSI MOTOR… A DSG váltótól pedig meg kell őrülni! VW Golf VII 1.4TSI – DSG 2018. TESZT
A RETTEGETT TSI MOTOR… A DSG váltótól pedig meg kell őrülni! VW Golf VII 1.4TSI – DSG 2018. TESZT
Hirdetés

Sosem volt Volkswagenem, pláne nem Golfom. Egyáltalán nem értettem eddig ennek a túlárazott kompakt műfaj megteremtőnek a létjogosultságát.

1999-ben egy szakadt, piros szívódízel 1-es Golfon tanultam vezetni. Sajnos korából fakadóan többet volt szervizben, mint a rutinpályán
Illusztráció Golf I.

A Golf szerintem a 3-as Golfnál érett be formailag, a 6-nál pedig úgy elfáradt, mint anyósom a nehéz szatyrok hazacipelése után.

Illusztráció Golf III.

Szerintem miért is van az, hogy a közvélemény retteg a TSI motoroktól???

Gondoljatok bele hányféle motorválasztékot fejlesztett a Volkswagen 2012-től 2018-ig, ugyanis a VII. Golfot már 2012 óta gyártják, 2013-ban az év autója lett, 2016-ban pedig megkapta a Faceliftet.

Megmutatom, mert elképesztő:

MOTOROK
(24 db.)

BENZIN:
1.0TSI: 110LE
1.2TSI: 85LE , 105LE, 110LE
1.4TSI: 122LE, 125LE , 140LE , 150LE
1,5TSI: 131LE , 150LE
1.6: 110LE
1.8TSI: 172LE
2.0TSI: 220LE, 230LE, 300LE, 310LE
1.4TSI Hibrid benzin: 110kW – 150LE, 150kW – 204LE

e-GOLF: 85kW: 116LE

DIESEL:
1.6TDI: 90LE, 105LE , 110LE
2.0 TDI: 150LE , 184LE

EZ MÉG NEM ELÉG…

VÁLTÓK
(4 féle)

ÉS AZ EZEKHEZ KAPCSOLÓDÓ 5 vagy 6 fokozatú manuál, illetve 6 vagy 7 sebességes DSG dupla kuplungos automata váltó

Valahogy olyan ez, mint az Apple kontra Microsoft. Tehát az Applenek könnyű egy mindig azonos hardverkonfigra írni operációs rendszert, míg a Microsoftnak nehéz több 100 különböző harverkonfigra írni operációs rendszert, úgy, hogy az megbízható legyen.


Röviden:
A kevesebb több lenne. Ennyi féle motorválasztékot lehetetlen kitesztelni normálisan. Ezt az EU-s normáknak való megfelelés sem indokolhatja…??!!


Ez az autó viszont az 6-os Golf után, az elejét tekintve sportosabb lett.

És mindenkit megkövetek, akik úgy érzi, hogy eddig fikáztam az automata váltókat. Számomra mától a VW DSG az etalon. Elképesztő sebességgel teszi a dolgát, teljesen észrevétlenül, amit a fordulatszámmérő olyan brutális dinamikussággal közöl velünk, mint akit seggbelőttek.

Soha többet MANUÁL váltó! Ha ilyen autót vesztek, DSG váltóval vegyétek, mert ez a dupla kuplungos automata, valami hihetetlen érzést ad, már-már vetekszik az elektromos autók vezetési élményével ahol ugye gyakorlatilag nincs váltás. A DSG vált, sőt akár 7 fokozatot is, de ha nem jelezné ki a műszerfal sosem tudnám megszámolni, hogy mikor váltott hanyadikba…

Mondják a Golfra (akik kívülről látták és nem vezették), hogy unalmas. Nyilván, mivel kb 20 éve nem változott a formavilág, különösen a B oszloptól hátrafelé.

Viszont amint beülsz megérted azt a felára, amit a kategóriájában ezért az autóért elkérnek.

Elképesztő minőségérzet, kidolgozottság jellemzi. Egy finom, drága műszert kezelsz, amiben azonnal megtalálod a helyed. Minden ott van és úgy van, ahogy és ahol lennie kell.

Na elég a dumából, nézzétek meg a videót:


Iratkozzatok fel Youtube csatornánkra please!


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés