Rengeteg magyarnak ugrana a jogsija, ha ezt a két szabályt itthon is bevezetnék

Magyarországon, ahol már a némi ráhagyás mentén osztogatott 30 ezres csekkek kapcsán is gyakran túlteng a népharag, alighanem forradalmi helyzetet teremtene, ha bevezetnék a szabályt, amellyel a minap New Yorkban találkoztunk. Az államban, ahol úgy tartják: a vezetés kiváltság, nem pedig jog.

New York államban alapvetően sem finomkodnak a gyorshajtókkal. Bár a „10 százalékos szabály” vagy a „10-15 km/h plusz belefér” szabály itthon sem igaz, de a műszerek esetleges mérési hibájára hibatkozva Magyarországon 3 km/h többlet még belefér. New York állam területén nem: a sebességhatár egyetlen mérföld-per-órás túllépése már bírságot és büntetőpontokat eredményez.

Nem ez azonban az igazán érdekes, hanem az itthon más jogterületen három csapásként emlegetett elv alkalmazása. Akit 18 hónapon belül harmadjára mérnek be sebességtúllépéssel – a fentiek alapján: akár csak 1 mérföld/órással –, annak visszavonják a jogosítványát. Alapvetően 6 hónapra, de a helyi Rosenblum ügyvédi iroda összefoglalója szerint illető korábbi kisebb-nagyobb büntetései fényében ez az időintervallum hosszabb is lehet. Ezután újra igényelni kell a vezetői engedélyt, és ahogy az ügyvédi iroda figyelmeztet, arrafelé „a vezetés kiváltság, nem pedig jog”, közel sem biztos, hogy az illető újra kap jogsit.

De létezik a szabálynak egy még szigorúbb alkalmazási esete is. Van az a bizonyos korlátozás, amelyről másfél éve már kiderült, hogy szinte senki sem tartja be.

Az útépítés/munkaterület mellett való elhajtást New York államban sokkal komolyabban veszik. Ott járva egyre-másra futottunk bele az útépítésekbe, rendre kint volt két figyelmeztető tábla.

Az egyik:

A másik pedig arra utalt, hogy traffipaxok kamerája ügyel rá, hogy mindenki komolyan is vegye az első tábla feliratát. Azt jelenti: ha valaki munkaterület/útépítés mellett elhaladva lépi túl a megengedett legnagyobb sebességet, akkor már a második sebességtúllépés után felfüggesztik az illető jogosítványát. Ráadásul 60 napra. És persze ha egy ilyen esetpáros, illetve a jogosítvány visszakapása után 18 hónapon belül bárhol még egyszer túllépi az illető a sebességhatárt, akkor jön a jogsi fent már említett visszavonása.

Mindez jól illeszkedik a New York város által 2014-ben életbe léptetett Vision Zero kezdeményezéshez, melynek keretében nem mellesleg 30 mph-ról 25 mph-ra, azaz 48 km/h-ról 40 km/h-ra csökkentették az alapvetően alkalmazott maximális sebességet az állam legnépesebb városában. (A forgalom szempontjából indokoltnak tartott utakon 30 mérföld/óra szintjén tartva a sebességhatárt.) New York közlekedési hatósága szerint ennek is köszönhető, hogy a szabályozás életbe lépését követő év rögtön a város modern történetének legjobb éve volt közlekedésbiztonsági szempontból. És a Vision Zero éppen ilyesmiről szólna: a Bill de Blasio polgármester által életre hívott kezdeményezés célja, hogy tíz év alatt, 2025-re legalább felére csökkentsék a városban a közlekedési balesetek haláleseteinek számát.

Az igazsághoz és a tervhez hozzátartozik, hogy ritkán odatévedő távoli szemlélőként úgy tűnik, New Yorkban az itthon megszokottnál valamivel széleskörűbb a lakosság tájékoztatása. A város által működtetett Vision Zero View oldalon nem csak a közlekedés balesetekről tájékozódhatnak a polgárok, hanem tökéletesen átlátható módon, egy térképes felületen átnézhetik, hogy melyik utcában mennyi a maximálisan megengedett sebesség.

Forrás: http://hvg.hu/cegauto/20171014_new_york_gyorshajtas_munkaterulet_utepites_jogositvany_visszavonasa_felfuggesztese_vision_zero

MEGOSZTOM:

MEGOSZTÁS:

hirdetés

Mögöttünk nem áll semmilyen szervezet, támogatásod óriási segítség!

Ha fontosnak tartod céljainkat, itt támogathatsz minket. Hálásan köszönjük!

TOVÁBBI HÍREK

  • Volt dolguk a tűzoltóknak Hajdú-Bihar vármegyében

    Volt dolguk a tűzoltóknak Hajdú-Bihar vármegyében


  • Részeg volt. A villamossíneken behajtott az alagútba a Fővám téren

    Részeg volt. A villamossíneken behajtott az alagútba a Fővám téren


  • Vonalban lehetett a párjával, miközben halálos balesetet szenvedett

    Vonalban lehetett a párjával, miközben halálos balesetet szenvedett


  • Járókelőket ütött meg, egy kocsiba is belerúgott. Videón a részeg ámokfutó

    Járókelőket ütött meg, egy kocsiba is belerúgott. Videón a részeg ámokfutó


  • Ladával sétáltatta meg a kutyákat Nagykátán egy sofőr

    Ladával sétáltatta meg a kutyákat Nagykátán egy sofőr


  • 250-nel száguldott egy magyar sofőr Ausztriában. Óriási baleset lett a vége

    250-nel száguldott egy magyar sofőr Ausztriában. Óriási baleset lett a vége


  • Kemény csapást kapott a Renault egy Suzuki Ignistől a 15. kerületben

    Kemény csapást kapott a Renault egy Suzuki Ignistől a 15. kerületben


  • Elképesztő jelenet zajlott le Kecskeméten. Telefonnal rögzítették

    Elképesztő jelenet zajlott le Kecskeméten. Telefonnal rögzítették


  • Szinte semmi nem maradt a BMW-ből a frontális ütközés után Hosszúheténynél

    Szinte semmi nem maradt a BMW-ből a frontális ütközés után Hosszúheténynél


  • Tizenkilencen haltak meg. Helikopterrel ütközött egy repülőgép Washingtonban

    Tizenkilencen haltak meg. Helikopterrel ütközött egy repülőgép Washingtonban


  • Janka néni beült a Suzukijába és megmondta a tutit

    Janka néni beült a Suzukijába és megmondta a tutit


  • Ezzel rukkolt elő a Kutyapárt: Becsületkasszás traffipaxot telepítettek Szentendrén

    Ezzel rukkolt elő a Kutyapárt: Becsületkasszás traffipaxot telepítettek Szentendrén


  • Üldözni kellett a jogsi nélkül menekülő sofőrt

    Üldözni kellett a jogsi nélkül menekülő sofőrt


  • Kihez és milyen arányban kerül az egekben lévő üzemanyag ára? Itt a válasz!

    Kihez és milyen arányban kerül az egekben lévő üzemanyag ára? Itt a válasz!


  • Öten megsérültek egy frontális balesetben

    Öten megsérültek egy frontális balesetben