Németországban a dízelmotorral szerelt autók eladása 16 százalékkal növekedett májusban, 2018 azonos időszakához képest – olvasható a portfolio.hu-n
A látványos megugrásban, a korábbi alacsony bázis mellett, valószínűleg az is szerepet játszott, hogy ezeket az autókat sokszor nagyobb kedvezménnyel értékesítik a kereskedők.
A növekedésnek köszönhetően a dízelautók részaránya az összértékesítésen belül 33,3 százalékra emelkedett májusban. A benzines autók 59 százalékos részét adták az eladásoknak, míg az alternatív meghajtású járművek 7,7 százalékos részarányt képviseltek.
A KBA statisztikái szerint májusban a céges vásárlások 62,9 százalékát adták a teljes piacnak, míg a magánszemélyek vásárlásai 37,1 százalékos részarányt képviseltek.
Az egyes márkák eltérően teljesítettek, a nagy vesztesek között volt az Alfa Romeo (-54%), a Honda (-33%) és a Mini (-17%) is múlt hónapban. Ugyanakkor a legtöbb autógyártó jól szerepelt májusban, a Tesla (+117%), a Volvo (+77%), a BMW (+42%), a Smart (+36%), a Seat (+35%), a Ford (+18%) és az Opel (+15%) is érdemben növelte eladásait 2018 azonos időszakához képest.