Hirdetés
 
Oroszországban engedélyezték az Euro-0 osztályú, légzsák, ABS és ESP nélküli autók gyártását
Oroszországban engedélyezték az Euro-0 osztályú, légzsák, ABS és ESP nélküli autók gyártását
Hirdetés

Oroszországban engedélyezték az Euro-0 osztályú autók egyszerűsített modelljeit, valamint a légzsákok, blokkolásgátló fékrendszer (ABS) az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESP) és egyéb olyan rendszerek elhagyását, amelyek a szankciók miatt nem állnak rendelkezésre. Az erről szóló rendeletet Mihail Mishustin miniszterelnök írta alá. A rendelet 2023. február 1-ig lesz érvényes – derül ki a theins.ru közleményéből

Pjotr ​​Shkumatov, a Blue Buckets Society mozgalom koordinátora úgy véli, hogy az autótulajdonosok valószínűleg maguk vásárolnak és szerelnek majd be légzsákokat az autójukba.

„Minden légzsákot, mondjuk úgy, „barátságtalan országokban” gyártanak. Ha megnézzük az összes Oroszországban gyártott autó kialakítását, akkor most potenciálisan két légzsákkal is felszerelhetők. Valószínűleg maguk az autótulajdonosok fogják elvégezni ezek  telepítését utólag ”– mondta a The Insiderrel folytatott beszélgetésben.

De nem csak a biztonsági funkciók tűntek el. A rendelet elvileg teljesen eltörli a kibocsátási előírásokat. Oroszországban eddig ugyanazok az eurószabványok voltak érvényesek, mint Európa többi részén. Az Euro 2-es szabvány teljesítéséhez a járművet legalább egy passzív katalizátorral kellene felszerelni.

Ezeket azonban eddig nem Oroszországban gyártották, hanem importálták, ennek megfelelően pedig ezek az alkatrészek már egyáltalán nem elérhetők.

Hirdetés

Szergej Aszlanjan autószakértő elmagyarázta a The Insidernek, hogy ez hogyan fenyegeti Oroszországot:

Az Euro-0 szerint nagyjából egy lovat kapsz szekérrel. Külsőleg modernnek tűnhetnek az autó, de valójában nem lesz az. Nem lesz lényegében semmilyen biztonsági rendszere – ABS, ESP. És itt nem számít, “Euro-0” vagy “Euro-2”. Az olyan berendezések, mint az ABS és az ESP, nagyon fontosak, nem véletlen, hogy ezeket az emberiség kitalálta, és nem véletlen az sem, hogy sok országban kötelezőek. 

A fogyasztó nem tudja majd utólagosan felszerelni az autókat legalább az Euro-2-re. Ehhez passzív katalizátor kell, és nincs honnan szerezni, mert Oroszország sem gyártja. A többség Euro-0-t, vagy inkább Euro-3-at fog vezetni, mint a Nagy Honvédő Háború idején, amikor gázfejlesztő gépeken, vagyis tűzifán hajtottak.

Forrás: theins.ru

Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája