Mint sokan észrevehettétek, a használt autó árak továbbra is az egekben vannak.
Valami olyan piaci fordulat történt itt, mint az ingatlan piaccal, de ebbe most ilyen szinten, gazdaságilag ne menjünk bele…
Szerkesztőségünk egyik ismerőse 5 éve,vett egy 2004-es Opel Corsa C-t, az 1.2-es szörnyeteggel, 700e Ft-ért, amit most ugyanannyiért tudna eladni úgy, hogy történt az elmúlt időszakban (esztétikai) incidens a kocsival.
(A borítókép illusztráció!)
Mégis hogyan, mi alapján árazzuk be használt autónkat?
Sokat fog majd segíteni ebben hamarosan induló olcsó-autó élő tesztsorozatunk is!
Minden esetre van néhány alaptézis és sokat, de nem eleget ismételt unalmas baromság, amin el lehet indulni:
1. Nézd meg a kilométer – évjárat – típus – felszereltség relációban a kínálatot a hahu-n.
2. Ezután lődd be, hogy állapotát tekintve milyen a kocsid a következő szempontok alapján:
– Ülések állapota sokat enged következtetni a használat módjáról.
– Korábbi sérülések (rétegvastagságmérő)
– Most látható esztétikai hibák
– Műszaki hibák, amik említése nélkül nem adhatod el az autót, hiszen 6 hónap szavatosságot kell vállalnod rá.
– Ha esetleg volt fényezve, tudod -e fotóval bizonyítani, hogy nem” rommá” törés miatt fényeztetted?
Általános szabály, hogy minden annyit ér, amennyit adnak érte.
A nagyon újszerű autókat tekintve nem egyszerű a helyzet, ugyanis jelenleg nem érvényes már az a mondás, hogy amint kigurultál a szalon kapuján, már 1 millióval kevesebbet ér a kocsid!
Több típus esetén előfordul, hogy a vágyott modellt, vagy felszereltséget már nem lehet kapni a szalonban újonnan, ezért előfordulhat, hogy sokan az új ár fölé árazzák be az akár több tízezer kilomátert futott 1-2 évesüket!
A kilométer tekergetés elleni intézkedések, ugyan nagyon lassan, de kezdik éreztetni a hatásukat a használt autó piacon, legalábbis a magyar származású autók esetében, mivel a kilométeradatok egy központi adatbázisból lekérhetőek, melyeket a műszaki vizsgák alkalmával töltenek fel a szervizek.
Sok fejbe beivódott végre, hogy egy 8-10 éves autóban nem reális, ha CSAK 100.000 km van!
Gondolkodjunk józan fejjel!
Az átlagos budapesti autós, aki néha jár vidékre is, legalább 20.000 km-t beleteker az autóba évente, hiszen az emberek 90 százaléka azért vesz autót, hogy használja!
Egy 10 éves autóban a 200.000 km teljesen reális és nem kell tőle gondolkodás nélkül menekülni!
Ne kergessetek álmokat!
Írjuk ezt úgy, hogy aki használt autóban gondolkodik, nincs könnyű dolga napjainkban:
Az árak elképesztő magasságával fordítottan arányos az állapotuk az autóknak. Szörnyen sok a leharcolt bontószökevény, amik a képen jó autóknak néznek ki, ezért aztán sok a lukra-futás…
Kitartás és türelem szükséges a jó vételhez, nem pedig szín és kilométeróraállás és évjárat preferencia!
MEGOSZTOM: