Okos parkolók létrehozásán dolgozik a Magyar Telekom

Nyilvános parkolók monitorozását, a szabad helyek felismerését is lehetővé tévő megoldást tesztel a Magyar Telekom, melyet a jelenleginél költséghatékonyabb gépek közötti kommunikációt segítő NarrowBand-IoT (NB-IoT) technológia tesz lehetővé. Ennek megfelelően a Magyar Telekom elindította NB-IoT hálózatfejlesztési programját is – mondta el Farkas Zoltán, a távközlési társaság üzletfejlesztési szakértője az MTI-nek adott interjúban pénteken.

Az „okos parkolók” létrehozásához szenzorokat kell elhelyezni a betonban, ezek tartalmaznak egy NarrowBand IoT mobil technológiára épülő modult, illetve a szükséges áramforrást, ami akár ceruzaelem is lehet – fejtette ki a szakember. A szenzor inaktív, csak akkor küld magáról jelet, ha fölé áll egy autó, és ezzel megváltozik az állapota. Farkas Zoltán szerint a parkolóhelyek megfigyelését akár úgy is lehet kamatoztatni, hogy az ügyfelek egy mobil applikációkon keresztül a szabad helyre navigálhatóak majd.

A szakértő a NB-IoT megoldásokat úgy jellemezte, mint egy új, szabványosított és költséghatékony mobil technológiát, amely internetalapú (IP) formátumban adatokat továbbít, csakúgy, mint a mobilinternet, de csak nagyon minimális mennyiségű információt tud átküldeni egyszerre, a végpontok között átviteli sebesség másodpercenként legfeljebb 250 kilobit (kbps). Ezzel szemben a jelenleg kereskedelmi forgalomban elérhető leggyorsabb 4G+ mobilinternet hálózat ennek többszörösére, másodpercenként 300 megabites sebességre képes.

Mivel az eszközök csak ritkán és alacsony sávszélességen kommunikálnak, nagyon kevés áramot fogyasztanak, nincs szükség helyben elektromos hálózatra, egy szenzor akár egy-két ceruzaelemmel 10 évig is tud működni. A technológia másik előnye, hogy nagyobb a házon belüli lefedettsége, ezáltal olyan területeken is elérhető, ahol nehéz normális jelerősséget biztosítani, például vízaknában vagy csatornában. Hanghívásra nem lehetne használni a NarrowBand-IoT hálózatot, de adatok továbbítására még bőven jó – jegyezte meg a szakember.

Farkas Zoltán úgy vélte, az NB-IoT technológia a legkülönbözőbb ipari területeken hasznosítható, így például árukövetéshez is. A technológiát már több európai országban is bevezette, illetve teszteli a Magyar Telekom anyavállalata, a Deutsche Telekom. Németországban például elemről működő hő- és vízfogyasztást mérő digitális eszközök, valamint intelligens füstriasztók összekapcsolásában segít.

foto: kecskeméti hírhatár

Forrás: http://www.portfolio.hu/vallalatok/telekom/okos_parkolok_letrehozasan_dolgozik_a_magyar_telekom.244608.html

MEGOSZTÁS:

hirdetés

Mögöttünk nem áll semmilyen szervezet! Támogatásod óriási segítség!

Ha fontosnak tartod céljainkat, itt támogathatsz minket. Hálásan köszönjük!

TOVÁBBI HÍREK

  • Siófokról mentek haza, kis híján meghaltak

    Siófokról mentek haza, kis híján meghaltak


  • Pókemberként pattant ki és vágódott a kamerás autó elé a BMW sofőrje

    Pókemberként pattant ki és vágódott a kamerás autó elé a BMW sofőrje


  • Forró autóba zárva hagyta a gyermekét. Azonnal cselekedni kellett

    Forró autóba zárva hagyta a gyermekét. Azonnal cselekedni kellett


  • 15 méteres fa szúrta át a kisteherautót

    15 méteres fa szúrta át a kisteherautót


  • KRESZ módosítás: Az egykerekű klub vezetői szerint őket meg sem keresték

    KRESZ módosítás: Az egykerekű klub vezetői szerint őket meg sem keresték


  • Megállt a sor, olvasónk egy pillanatra nem figyelt, de hatalmasat mentett! Tanulj belőle!

    Megállt a sor, olvasónk egy pillanatra nem figyelt, de hatalmasat mentett! Tanulj belőle!


  • Felrobbant egy jelzőlámpa Budapesten. Ketten megsérültek

    Felrobbant egy jelzőlámpa Budapesten. Ketten megsérültek


  • Az egyik egy motorost ütött el majdnem, a másik pedig kis híján egy Mercivel ütközött, mert annak sofőrje elé hajtott

    Az egyik egy motorost ütött el majdnem, a másik pedig kis híján egy Mercivel ütközött, mert annak sofőrje elé hajtott


  • Lesz felújítás az M7-esen nyáron! Sajnos elkerülhetetlen

    Lesz felújítás az M7-esen nyáron! Sajnos elkerülhetetlen


  • Ilyen dolgozni az M0-son 30-35 fokban

    Ilyen dolgozni az M0-son 30-35 fokban


  • Teljes döbbenet: Nekiment a Völgyhídon, majd elément és megint

    Teljes döbbenet: Nekiment a Völgyhídon, majd elément és megint


  • Videón, ahogy lebontja a terelést a bamba sofőr

    Videón, ahogy lebontja a terelést a bamba sofőr


  • Kilométeren át hajthatott szemben a forgalommal egy kamionos az M0-son vasárnap

    Kilométeren át hajthatott szemben a forgalommal egy kamionos az M0-son vasárnap


  • Mosókefével verte el ismerősét, mert rávágott az autójára. Csonttörésig fajult a dolog

    Mosókefével verte el ismerősét, mert rávágott az autójára. Csonttörésig fajult a dolog


  • Az új KRESZ-ben a büntetőfékezések ellen is próbálnak fellépni

    Az új KRESZ-ben a büntetőfékezések ellen is próbálnak fellépni