Az egyik legveszélyesebb dolog, ami autózás közben érhet bennünket, az a durrdefekt. Csak egy nagy durranást hall a vezető, majd azonnal irányíthatatlanná válik az autó. Hirtelen következik be, minden előjel nélkül:
Ez a durrdefekt.
Mindenkinek jutott már eszébe, hogy mit tenne, ha durrdefektet kapna, hogyan kerülné el, hogy baleset legyen, hogyan akadályozna meg egy lehetséges a tragédiát. Minél nagyobb sebességnél történik, annál súlyosabb lehet a következmény, rákészülni pedig nem lehet. A bekövetkeztekor csak a sofőr lélekjelenlétén, na meg természetesen a szerencsén múlik, hogy mi a kimenetel.
Amennyiben a hátsó kerékben keletkezik a defekt, az autó hátulja kicsúszik oldalra, ilyenkor a legfontosabb az ellenkormányzás, és az autó stabilitásának a megtartása, ami sokszor nehéz. Ha az első kerékben lesz defekt, érezni lehet, hogy melyik kerékkel van probléma, mert arra az oldalra fog húzni a kocsi. Ebben az esetben a kormányt két kézzel kell erősen tartani.
Egy esetben sem szabad vészfékezni, ez viszont még a gyakorlott sofőröknek is nagy feladat. Inkább finom lassító fékezéssel kell megállítani a kocsit, a hirtelen mozdulatokat kerülve, majd lehúzódni az út szélére.
Ha a defekt bekövetkezett, már nincs mit tenni, de nem győzzük hangsúlyozni, hogy itt is a legfontosabb a megelőzés. Hibás, öreg, elhanyagolt, nem megfelelő állapotú vagy az előírttól eltérő nyomás alatt lévő gumi vezethet leggyakrabban durrdefekthez.
A cikk az SOS Mobilgumis oldaláról származik! Náluk a defektjavítás bármely helyszínen megoldható, szervizautójukat minden igényt kielégítő csúcstechnológiával szerelték fel.
(szponzorált tartalom)