Tavaly az SUV-eladások 19 százalékkal, összesen 6,63 millió darabra nőttek.
Ez azt jelenti, hogy ezen autók piaci részesedése 51 százalékot tett ki, és 14 százalékkal nőtt az előző évhez képest – derül ki a Dataforce adataiból, amelyeket az Automotive News Europe idéz, és a hvg szúrt ki.
Különösen olyan modellek sikere, mint a Tesla Model Y, amely a legnagyobb drabszámban eladott autó lett Európában és a globális piacon is, új magasságokba emelte a prémium közepes méretű SUV-k kategóriáját, amely már a városba szánt kisautók kategóriáját is meghaladta.
Néhány város már szembe is fordult a trenddel, ilyen például Párizs, ahol a nagyobb SUV-k parkolási díját a háromszorosára emelték.
A márkákat tekintve még mindig a Volkswagen az európai piac meghatározó szereplője, a 21 vizsgált kategóriából nyolcban ők adták el a legtöbb kocsit. A VW teljesítményéhez olyan modellek sikere járult hozzá leginkább, mint a Tiguan és az ID4.
Borítókép illusztráció: Két budapesti videó, amin mindent felülírt a tahóság – VIDEÓ