Hirdetés

Hírek
Meghalt a vasárnapi rallybalesetben megsebesült kislány is. Ő az ötödik halálos áldozata a balesetnek
Meghalt a vasárnapi rallybalesetben megsebesült kislány is. Ő az ötödik halálos áldozata a balesetnek
Hirdetés

Mint arról mi is beszámoltunk, vasárnap este halálos baleset történt az Esztergom-Nyerges Rallyn.

Kedden délelőtt meghalt az a kislány, aki súlyos sérüléseket szenvedett a vasárnapi Esztergom-Nyerges Rally versenyen történt baleset során – közölte a Facebookon Magyar Nemzeti Autósport Szövetség volt elnöke. A gyerek az ötödik halálos áldozata a tragédiának.

Oláh Gyárfás azt írta, hogy „mérhetetlen gyász, de ugyanakkor hallgatva a nyilatkozatokat düh van bennünk, próbálunk válaszokat kapni miértekre és hogyanokra. Hozzátette: osztoznak a hozzátartozók gyászában.

Hirdetés

A rendőrség halálos tömegszerencsétlenséget okozó, foglalkozás körében elkövetett gondatlan veszélyeztetés vétsége miatt nyomoz, az autó vezetőjével kapcsolatban viszont halált okozó súlyos testi sértés vétsége merülhet fel az ügyvéd szerint, de valószínűsíti, hogy ifj. Tóth János büntetőjogi felelősségét végül nem fogják megállapítani.

Versenyzőként nem tekinthető a közúti közlekedés résztvevőjének, ezért nem tőle, hanem a szervezőktől várja el a jog, hogy tegyenek meg mindent, hogy ne történjen baleset. – írja Zách Dániel Telexen megjelent cikkében

Az Arrabona Rally Club által szervezett verseny látogatása ingyenes volt, a baleset helyszínén két tábla is figyelmeztetett a veszélyre. Az esemény honlapján több, biztonsági előírásokkal kapcsolatos, térképes tájékoztató szerepel. Az ügyvéd ez utóbbival kapcsolatban különösnek tartja, hogy több helyen azt írták „Az autósport veszélyes! Részvétel csak saját felelősségre” ez utóbbi állítás ugyanis nem felel meg a valóságnak.

A 11. Esztergom-Nyerges Rally hivatalos tájékoztatójában szereplő biztonsági tanácsok – Fotó: Esztergomrally.hu

Az autóversenyek szervezői nem háríthatják a nézőkre teljesen a felelősséget, mert ezt tiltja a törvény, csak például a telefonban, illetve ruházatban okozott károkért való felelősségüket zárhatják ki. Herpy szerint további probléma, hogy az egyik tájékoztatóban összefoglalt biztonsági tanácsok sem alkalmasak arra, hogy a tájékozatlan nézők megfelelően felkészüljenek az eseményre. Ezek közt szerepel egyebek mellett, hogy:

– Ne érzed magad sérthetetlennek és halhatatlannak
– Egy elszabadult autó nagyot tud ütni
– Nem biztos, hogy van túlvilág
– Semmiképp ne állj a pálya szélére, főleg ne egy fogyatkozó tartalmú boros kannára, vagy sörösrekeszre!

A felsoroltakon kívül az a szervezői tanács sem tűnik szakszerűnek, amelyben arról írnak, hogy ha a nézőre rászól egy rendező vagy egy rendőr, gondolja végig, mert lehet, hogy mégis igazuk van. A felsorolás további részének tartalma és nyelvezete olyan, mintha gyerekeknek szólna, nem pedig egy fokozottan veszélyes sportesemény szervezői akarnának mindent megtenni, hogy megelőzzék a tragédiát.

Ettől függetlenül a rendőrség azt nyilatkozta:

a baleset a nézők elől elzárt területen következett be, az ott-tartózkodás tilalmára tábla is figyelmeztetett.

Hirdetés

Ennek a tragédiának nem kellett volna bekövetkeznie, hogyha a nézők betartják a rendezői utasításokat

– jelentette ki a riportban a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke. Szujó Zoltán elmondása szerint a szurkolókat többször is hiába figyelmeztették, hogy hagyják el a veszélyes helyet.

„Azokat a veszélyes pontokat, amelyeket meg kellett jelölnünk, elhatároltuk, és táblával jelöltük. Egészen pontosan nézők elől elzárt területre csapódott be az irányíthatatlanná vált versenyautó” – magyarázta Szujó, hozzátéve, hogy a baleset nem összekötő, hanem úgynevezett gyorsasági szakaszon történt, ahol a versenyzők „a határaikat feszegetve autóznak”.

Az elnök már vasárnap rendkívüli vizsgálatot rendelt el az ügyben. Az RTL-nek arról beszélt, hogy újra kell gondolni a versenyek rendezésének feltételeit. Mint mondta, az MNASZ „nagyon hamar elő fog állni ezekkel a szakmai javaslatokkal, és felveszi a kapcsolatot az összes érintett hatósággal”.

Nem ez volt az első tragikus baleset az Arrabona Rally Club történetében: a 2013-as városlődi versenyen is halálos baleset történt (ez is látható az RTL Híradóriportjában). Emiatt a szervezet vezetőjét, B. Gábort egy év fogházbüntetésre ítélték, két évre felfüggesztve.

Borítókép: MTI/Bodnár Boglárka

Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés