A 2017-es tesztben bőségesen van négy évszakos abroncs is, ezekről is kiderült, mennyire jók télies körülmények közt.
Hatodik alkalommal került sor a téligumi-tesztre a Hungaroringen található Tanpályán. A nonstopgumi.hu és a Használtautó.hu 19 szettet vizsgált meg, köztük ötféle új négy évszakos típust, valamint egy új és egy használt nyári garnitúrát is.
A teszteket, 1 és 3 °C közötti hőmérséklet-értékeken végeztek, mind a száraz, mind a vizes, mind pedig a jeges (vizes műgyantával modellezett) úton való megállást vizsgálták különböző sebességek mellett. Emellett sor került a csúszós úton mutatott kapaszkodóképesség, a gördülési ellenállást mutató kigurulás, a kopás, illetve a menetzaj mérésére is. A teszten az itthon legelterjedtebb méretű (195/65 R15) abroncsok szerepeltek.
Hirdetnél itt??? Katt ide!
Hirdetés
18. kerület-Vecsés határán:
Mint már annyiszor most is beigazolódott: míg száraz és nedves aszfalton még hidegben is elviselhető teljesítményt nyújtanak a nyári abroncsok, addig havas, jeges útviszonyok mellett a téli gumit semmi sem képes helyettesíteni – hangsúlyozta Katona Mátyás, a Használtautó.hu csoport autós magazinjának főszerkesztője. Míg a legjobb téli gumikkal felszerelt autó féktávolsága jeges úton 40 km/óráról lefékezve 21 méter alatt marad, ugyanaz a jármű nyári gumival 37 métert tesz meg a megállásig. Tanulságos, hogy ebben a tekintetben nincs jelentősége, hogy használt nyári gumit, vagy a fél éve kategóriagyőztes új nyári abroncsot használjuk.
A magyar átlagos téli útviszonyoknak megfelelően a száraz, nedves és jeges aszfalton mért fékutakat, illetve a jeges úton mért kapaszkodást 20-20 százalékos, a kopást 10 százalékos, míg a zajszintet és a gördülési ellenállást 5-5 százalékos súlyozással értékelve a hazai „Téligumiteszt 2017” az alábbi sorrendet eredményezte:
Az ötfajta négy évszakos gumi közül négy esetében is sikerült a jeges útviszonyoknak megfelelő változatot kihozniuk a gyártóknak, de a különböző szempontok összesítése során világosan látható, hogy ez az abroncsfajta a téli időszakokban komoly teljesítménybeli kompromisszumok vállalását jelentheti. Egy szett jó minőségű abroncs ára jellemzően szerényebb, mint a casco önrész – hangsúlyozza Katona Mátyás, a Használtautó.hu szakértője.
Forrás: http://hvg.hu/cegauto/20171113_magyar_Teligumiteszt_2017
MEGOSZTOM: