Dr. Herpy - Jogi vélemény:

Hírek
Már Németországban is kommunikálnak az Audik a közlekedési lámpákkal
Már Németországban is kommunikálnak az Audik a közlekedési lámpákkal
Hirdetés

Németországban már aktiválta az Audi az új lámpafigyelő rendszerét, mely nem csak a megfelelő sebesség kiválasztásában segít, hanem arra is felkészít, hogy ne ragadj be a lámpánál, amikor az zöldre vált – írja a speedzone.hu

 

Az Audi Európában is hivatalosan elindította az új lámpafigyelő rendszerét, ám egyelőre csak Németországban, azon belül is Düsseldorf városában. Az Amerikai Egyesült Államokban az Audi vezetők 2016. vége óta használhatják „Traffic Light Information” (Közlekedési lámpa információ) szolgáltatást. A megoldás lényege, hogy a kocsi „a jármű és környezete (vehicle-to-infrastructure – V2I)“ elv alapján kommunikál a közlekedési lámpák vezérlőrendszerével. A rendszer része a „Time-to-Green” funkció: ha a vezető piros jelzésre érkezik a közlekedési lámpához, az Audi virtual cockpit digitális műszeregységen vagy a head-up display kijelzőjén elkezdődik egy visszaszámlálás a következő zöld jelzésig.

A Traffic Light Information rendszer lényege pedig, hogy segít az autó sebességét úgy belőni az utolsó nagyjából 250 méteres távon, hogy az zöld jelzésnél érkezzen a lámpához. Ezzel nem csak a dinamikusabb közlekedés valósítható meg, hanem az autók fogyasztása is drasztikusan csökkenthető, a fékek élettartamáról nem is beszélve.

Hirdetés

A „Green Light Optimized Speed Advisory” (Zöld jelzésre optimalizált sebesség ajánlás – GLOSA) jelzi a vezető számára azt az ideális sebességet, amellyel a következő közlekedési lámpa zöld jelzését elérheti.

Az autók így jobb eséllyel haladhatnak a „zöld hullámban” a városon belül: a kocsi vezetője a műszerfalon láthatja a megfelelő sebességet, amely a következő közlekedési lámpa zöld jelzésének eléréséhez szükséges. Ha a zöld csak sebességtúllépéssel lenne elérhető, akkor a rendszer visszaszámol a következő zöld jelzésig. Így a városi közlekedés gördülékenyebbé válhat.

Egy ilyen rendszer kialakításakor nem csak az autókat kell felkészíteni, hanem bizony az infrastruktúrát is. Ez most a német városban megvalósult, azaz lehetővé vált, hogy a gyártók olyan applikációkat fejlesszenek, amik jelentős mértékben javíthatják a közlekedés sebességét és ritmusát.

A szolgáltatás bevezetéséhez kapcsolódó kihívások Európában sokkal komolyabbak, mint például az Egyesült Államokban, ahol a városi közlekedési lámpák rendszerét nagy területen és egységesen alakították ki. Európában ezzel ellentétben a forgalomszabályozó infrastruktúra inkább lokálisan és decentralizáltan, különböző technológiai megoldásokat alkalmazva fejlődött.” – fejtette ki Hainzlmaier, az Audi szakembere.

„Az, hogy milyen gyorsan kapcsolódhatnak további városok ehhez a technológiához, függ az adatok és a kapcsolódási felületek egységesítésétől illetve a városok közlekedési lámpáinak digitalizációjától.”

Forrás: speedzone


MEGOSZTOM:


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés