Hirdetés

Gondolkodtató
M1-es állapot: Információk a Magyar Közúttól
M1-es állapot: Információk a Magyar Közúttól
Hirdetés

Ezen cikkre reagálva:

M1-es külsősáv – Egy autópályán EZ NEM FÉR BELE!

megkeresett minket a Magyar Közút és információk leközlését kérték tőlünk:

” Az M1-es autópálya az ország legforgalmasabb útja. Ez korábban is így volt, de az elmúlt években az általános forgalomnövekedést is meghaladó mértékű ütemben nőtt és nő az M1-es autópályán haladó járművek száma. Míg 1995-ben átlagosan 20 ezer jármű haladt át rajta naponta, addig mára ez a szám egyes térségekben a 80 ezret is eléri, a fővároshoz közel a gyorsforgalmi út több helyen is 100% feletti kapacitással üzemel. Ami még fontos, hogy az M1-esen szinte fele-fele arányban oszlik meg a személyautó és nehézgépjármű forgalom. Az M1-es autópálya az egyik legfontosabb és legforgalmasabb tranzitútvonal a térségben, a nagyarányú kamionforgalom miatt pedig az útpálya burkolatának leromlása is felgyorsult, ezért is fordulnak elő inkább a lokális burkolathibák az autópálya külső sávjában.

Társaságunk kiemelten foglalkozik az M1-es autópálya burkolatának karbantartásán. Bicskei mérnökségünk az utóbbi időszakban minden nap, hétvégén és éjszakánként a többi Komárom-Esztergom megyei mérnökségünk bevonásával is végeztek javítási munkákat. Sőt, az elmúlt napokban már Fejér megyéből is átirányítottunk brigádokat, hogy kezeljük a helyzetet. Ebben az évben az elmúlt 50 napból 41-szer végeztünk lokális javítási munkákat az M1-es autópálya Komárom-Esztergom megyei szakaszán, mely során közel 120 tonna aszfaltot dolgoztak be szakembereink (a lébényi mérnökségünkhöz tartozó szakaszon csak egy napon kellett beavatkozni, a burkolathibák a bicskei mérnökségünk területén, koncentráltan jelentkeznek). Az autópályán a burkolatállapot leromlása miatt és a folyamatosan jelentkező javítási igények miatt a legrosszabb állapotban lévő szakaszokon a belső sávban 100, míg a külsőben 80 km/órás sebességkorlátozás van érvényben.

Sajnos a téli időjárás kedvez az újabb burkolathibák kialakulásának, a víz a burkolatba bejutva a fagyási-olvadási ciklusok gyors váltakozásának köszönhetően újabb hibát eredményez. Ezért folyamatosan végezzük a szükséges javításokat, az időjárási körülményeket is figyelembe véve, az évszaknak megfelelően elsősorban hideg aszfalt felhasználásával, illetve helyszíni újrahasznosító gépet és technológiát is alkalmaztunk. Legutóbb csütörtöktől vasárnapig, mozgó terelés mellett dolgoztak szakembereink. Illetve hétfőn is a Hegyeshalom felé vezető oldalon a 39-es kilométernél, továbbá Budapest felé a 39-es és 53-as kilométernél javították az útburkolatot a külső sáv lezárásával munkatársaink.

A hosszabb távú megoldás az autópálya kétszer háromsávossá bővítése. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. már megkezdte a terveztetést, az építkezés pedig előreláthatóan 2021-2022 körül indulhat el. Ugyanakkor ezen fejlesztési projekt elindulásáig mi is tervezünk nagyobb volumenű beavatkozást még idén. A téli üzemeltetési időszakot követően (március hónap) a következő hetekre betervezett lokális javítási munkáinkon felül 14 kilométernyi szakaszon végeztetünk el nagyobb volumenű felújítást a leginkább beavatkozásra szoruló sávokon. A felújításokban érintett területek 2,5 kilométeres szakasza Biatorbágy, 11,75 kilométeres része pedig a Herceghalom–Bicske vonalat érintik Hegyeshalom irányába. A projekt előkészítésén jelenleg is dolgoznak a szakembereink, a pontos ütemezésről az autósokat időben tájékoztatjuk, de mindent megteszünk, hogy a téli üzemeltetési időszakot követően a lehető leghamarabb felvonulhassanak a gépek a munkaterületre (ilyen típusú beavatkozásokat a téli időjárási körülmények között nem lehet végezni). És talán már most érdemes megjegyezni, hogy ezek a munkák több hónapot vesznek majd igénybe, sávelhúzásos terelés mellett. „

Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Kommunikációs osztály

MEGOSZTOM:


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés