Avagy min lehetne önmagunkon javítani, hogy jobb legyen közlekedni…
Olvasónk, Dániel ébresztett gondolatot, hogy a közösségünk építsen egy kisokost egy cikk keretében.
Amit Dániel összeszedett első körben, az alábbiak. Várjuk kommentben az ötleteket és folyamatosan frissítjük a cikket. Lehet egyben vitaindító is a cikk, az egyes pontok tekintetében…
Bár a Dani által felsorolt összes „jótanács“ szabályként szerepel a KRESZ-ben, de javítsunk a saját közlekedésünkön egy kicsit és mindenkinek jobb lesz
Ha zöld lesz a lámpa, induljunk el. Minél több autó jut át egy lámpaváltás alatt a kereszteződésen, annál kisebb a torlódás
Ha piros a lámpa, akkor a vonal előtt álljunk meg, ne 5 méterrel korábban. az az öt méter hiányozni fog a sor végén. Megint csak csökkenti az út áteresztőképességét és növeli ezzel a torlódást.
Balrakanyarodásnál az út vagy sáv baloldalához kell húzódni, így aki egyenesen vagy jobbra akar fordulni, az elfér mellettünk (nyilván jobbra kanyarodásnál meg fordítva). Nem akad meg a sor, gyorsabban haladunk.
Ne bámészkodjatok már, ha valami villogó dolgot láttok az út szélén…
Ha megszűnik egy sáv, akkor az akadálynál kezdj el besorolni, ne 20 méterrel előbb, mert így az a 20 méter üresen áll és elveszed a helyet a sor végéről.
Értem, hogy előbb-utóbb piros lesz a lámpa, de ne 20-szal vitorlázzunk a zöld lámpa felé. Csökkenti az útszakasz átlagsebességét, áteresztőképességét és növeli a torlódást.
Ha tompa vagy a nagy melegtől és nincs légkondi vagy nem szereted, akkor időnként tarts szünetet és igyál vizet. Életveszélyesen tompa embereket látok közlekedni.
Ha terelésnél összefonódnak a sávok, ne kiszorítósdit játszva (ide te be nem jössz, nekem fontosabb 😡); hanem összefonódva egy innen – egy onnan) közlekedjünk, kevesebb lenne a dugó jobban menne a forgalom is. – Zoltán –
Ne menj be a kereszteződésbe, ha nem tudsz rajta áthaladni, így nem akadályozod a kereszt irányú forgalmat. Valamint ne állj be a sárgával felcsíkozott területre sem és tarts jobbra – Péter –
A sebesség növekedésével növeld a követési távolságot is, mert könnyen ráfutásos baleset lehet a vége. Ilyenkor négyzetesen növekszik a fékút hossza. Elég egy pillanatra nem odafigyelni és már bele is mentél az előtted levőbe. – Norbert –
Ha valaki s sebesség növekedésével növeli a követési távolságot, ne vágj be elé, mert így hamar utolérhet. – Ágnes –
Amikor kék lámpás autó „megjelenik a tükrödben” kérlek ne nyomj satu féket a sáv közepén, ez a lehető legrosszabb megoldás (főleg ha ez épp egy 18 tonnás tűzoltóautó)
Adott esetben még a pirosba is belegurulhatsz, senki nem fog rosszallóan nézni rád…főleg én nem
Ha a közlekedési viszonyok engedik eröltessük az 55km/h s (óra szerinti)haladást.Ne a telefont nyomogassuk,és ne a szerető combját simogassuk…. – Péter –
A kanyarodási szándékodat jelezd, ne a tényt erősítsd meg, hogy már lefordultál. – Péter –
Körforgalom. Kifelé. Irányjelző. Sőt, már bemenetel előtt is használható, ha az első lehetőségnél hagyod el a körforgalmat. – Péter – , – Attila –
Az index nem opcionális, hanem kötelező, még azokon a motorokon és robogókon is, amelyeken van, vagy legalább tedd ki a kezed, mert attól, hogy arra nézel még nem tudom mit akarsz!
Ha már kétkerekű… sort kikerülni (mondom KIKERÜLNI) csak álló állapotban szabad. ha nekem bejössz mellém és a busz közé, mikor megy a sor, lehet matrica leszel, de nem utállak, csak hülye vagy.
Amikor van egyenesen menő jobbra menő sáv, ne legyél tulok, ne az egyenesen menőket tartsd fel, mert te jobbra akarsz menni, a sor elkerülésével! Pár kocsival előbb besorolsz, és még talán indexelsz is, menni fog a dolog anélkül, hogy megtorpanna a sor. – Lajos –
Ha autópályán valaki 135-el előzi a kamion sorfalat, ne állj a seggébe 2 cm-re csak mert a te vesédet már várják! Lassíts bátran, hogy az előtted haladóhoz képest meglegyen a biztonságos követési távolság! Hidd el nem azon a néhány mp plusz utazási időn múlik a jövőd, ha így épségben odaérsz. A lényeg, hogy odaérj!
Ha a lámpa zöldre vált ne olyan lassan indulj el, hogy az előtted lévő és közéd beférjen egy csuklós busz két nyergesvontató és a teljes német páncélos hadtest, mert így lehet, hogy te még átjutsz (másodikként) a kereszteződésen, de a mögötted haladó utcányi kocsisor (ami még simán befért volna a lámpaváltásba, ha nem lennél ilyen tériszonyos) már nem. – Klára –
Bár nem kötelező, de nézz be jobbkezes utcánál balra is, sokaknak fingjuk sincs a jobbkézről és fékezés nélkül átrongyolnak a kereszteződésen. – Svetozar –
Tanulj meg parkolni – Ildikó –
Kapcsold le a ködzárót, ha mögéd érnek. – Ádám –
Bevásárlóközpontok parkolójában kiszálláskor figyelj arra hogy melletted is állnak. Bosszantó egy másik szín az ajtón 😔– Judit –
Jó lenne bevezetni a közlekedési lámpánál a sárga előtti villogó zöldet! – Sándor –
EZ GIGALÁJK. NAGYON TÁMOGATNÁNK…
Lámpánál ne akkor kezdjük kavarni a lekvárt, amikor az előttünk lévő elindul, nézzünk 2-3 autóval előrébb. Ugyanez igaz haladásnál is, ha előttünk 2-3 autóval fékeznek, készüljünk a lassításra.
Zsúfolt autópályán nagyobb térköz: nem kell hirtelen fékezni, még nagyobb fékezésre kényszeríteni a mögöttünk lévőket.
Nézzünk rendszeresen a tükrökbe! – Balázs –
Várjuk tovább kommentben az ötleteket és folyamatosan frissítjük a cikket.
Lehet egyben vitaindító is a cikk, az egyes pontok tekintetében…
MEGOSZTOM: