Kiderült a szupertraffipaxok titka

Kiderült, mi alapján döntenek egy fix vagy egy mobil traffipax kihelyezéséről. Lokális baleseti statisztikák nincsenek, az túl nagy pluszmunkával járna.

Egy fix vagy egy mobil sebességmérő helyének kijelölését alapos elemzés előzi meg, az Országos Rendőr-Főkapitányság hat tényező alapján dönt a helyszínekről – tudta meg a Napi.hu.

Pofont kaptak a szupertraffipaxok

A szempontok a következők:

  • az adott megye úthálózatának hossza, összetétele,
  • a forgalomszámlálási adatok, a forgalom összetétele,
  • a személyi sérüléses közúti közlekedési balesetek száma, súlyossága,
  • a balesetek jellemző okai,
  • a fix telepítésű eszközök lehetséges helyszíneinek felmérése, prioritási sorrend felállítása,
  • a megvalósíthatóság szempontjai (finanszírozhatóság, áramellátás, adatátviteli lehetőségek).

A kérdés azért merült fel, mert tavaly több személyi sérüléssel járó baleset volt itthon, mint 2015-ben. Ezért kérdezte meg a Napi.hu a rendőrséget, hogy rendelkeznek-e lokális baleseti statisztikákkal, vagyis olyan útszakaszok adataival, amelyekhez fix mérőt telepítettek. Ezek alapján lehetne ugyanis pontos képet kapni a berendezések hasznosságáról.

A rendőrség ilyen adatokat nem gyűjt, mert ahogy fogalmaztak

a területi egységekre, a legnagyobb bírságra, a legnagyobb sebességre stb. vonatkozó adatszolgáltatás csak az ügyek egyenkénti vizsgálatával lenne lehetséges, ez pedig az alaptevékenységek ellátásához szükséges munkaerő aránytalan mértékű igénybevételével járna, ezért ezzel kapcsolatos adatokról tájékoztatást adni nem tudunk.

 

MEGOSZTÁS:

TOVÁBBI HÍREK

  • Családi tragédia: szörnyethalt egy idős házaspár

    Családi tragédia: szörnyethalt egy idős házaspár


  • A zöld rendszámmal járó ingyenes budapesti parkolás szigorítását tervezik

    A zöld rendszámmal járó ingyenes budapesti parkolás szigorítását tervezik


  • Napokig tartó javítási munkák indulnak az M0-son

    Napokig tartó javítási munkák indulnak az M0-son


  • Részeg biciklis a száguldó vonat előtt áttekert a síneken. Előtte még letörte a sorompót

    Részeg biciklis a száguldó vonat előtt áttekert a síneken. Előtte még letörte a sorompót


  • Olvasónk „páholyból” nézte végig a tegnapi elfogást az M3-ason

    Olvasónk „páholyból” nézte végig a tegnapi elfogást az M3-ason


  • Kemény autós üldözés volt Budapesten. A TEK is megjelent

    Kemény autós üldözés volt Budapesten. A TEK is megjelent


  • 47 sávot figyelnek összesen a szerdától már élesben működő új sebességmérők Budapesten

    47 sávot figyelnek összesen a szerdától már élesben működő új sebességmérők Budapesten


  • Utánfutó szabadult el az M3-ason. Önálló életre kelt a vontatmány

    Utánfutó szabadult el az M3-ason. Önálló életre kelt a vontatmány


  • Részegen, frontálisan tört rommá egy taxit a Fiumei úton a Suzuki sofőrje

    Részegen, frontálisan tört rommá egy taxit a Fiumei úton a Suzuki sofőrje


  • Kinyílt az ajtó, majd hullott ki minden (is) a Suzukiból. A megállás sem ment simán a sofőrnek

    Kinyílt az ajtó, majd hullott ki minden (is) a Suzukiból. A megállás sem ment simán a sofőrnek


  • Nem adta ki a drift egy veszprémi körforgalomban

    Nem adta ki a drift egy veszprémi körforgalomban


  • Csúnyán elintézte a BMW-t. Kőbányán, az Újhegy parkba sikerült landolni a sofőrnek

    Csúnyán elintézte a BMW-t. Kőbányán, az Újhegy parkba sikerült landolni a sofőrnek


  • Bent ragadt a vasúti átjáróban az autós, jött a vonat…

    Bent ragadt a vasúti átjáróban az autós, jött a vonat…


  • Újabb felvételt kaptunk a babát a hátán szállító rolleresről

    Újabb felvételt kaptunk a babát a hátán szállító rolleresről


  • Kisbabával a hátán, közel 50-nel száguldott egy elektromos rollerrel Budaörsön

    Kisbabával a hátán, közel 50-nel száguldott egy elektromos rollerrel Budaörsön