Dr. Herpy - Jogi vélemény:

Hírek
Kétszer három sávos M7, M1 és M3? Már nem álom
Kétszer három sávos M7, M1 és M3? Már nem álom
Hirdetés

A szintre hozás után, jövőre kezdődnek a fejlesztések.

Kertesi Tamás, az MKIF Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese a magyarepitok.hu-nak elmondta, hogy

a következő években az M1-et az M0-tól az országhatárig; az M7-et az M0-tól Balatonvilágosig; az M3-at a Szentmihályi úti csomóponttól Gyöngyösig bővítik.

Hirdetés

Az időterv a következő:

az M1-es első ütemének bővítése 2025-ben indul,
az M7-esen 2027-ben kezdik meg a munkát,
az M3-ast 2031-től szélesítik Gyöngyösig.

Ami a részleteket illeti, az M1-es bővítése 2025 szeptemberében indul, és az M0 és Concó pihenő között négy év alatt készül el a kétszer 3 pályás sztráda, amelyhez úgynevezett intelligens leállósávot (ITS) is építenek, amit csak akkor nyitnak ki, ha azt a forgalom indokolja.

Vagyis csúcsforgalomban akár kétszer négy sávon haladhatnak majd az autók Győrig, aztán Győr és Hegyeshalom között marad a 2×2 sáv, de itt is épül egy teljes értékű, nyitható leállósáv.

Hirdetés

Az M7-es autópálya, amelynek bővítését 2027-ben kezdik meg, az M0-tól Szabadbattyánig lesz 3+1 sávos, míg Szabadbattyán és Balatonvilágos között a két sáv mellé bővített leállósávot kap a sztráda. Az M3-as felújítása indul legkésőbb, 2031-ben, és a Szentmihályi úti csomóponttól Gyöngyösig építik majd ki a 3+1 sávot.

Az M7-es bővítésével egy időben indul meg az M200-as építése is Komáromtól Székesfehérvár felé.

Mivel a felhajtók és lehajtók gyorsító- és lassítósávja is jelenleg abból a leállósávból nyílik, amely átépítés után a csúcsforgalomban forgalmi sávvá válik, több helyen plusz sávszakaszt telepítenek az út mellé.


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés