hirdetés

Velünk tartasz?


MÁR A TWITTEREN IS OTT VAGYUNK
Kerékpár gigaprojekt nyomvonal tervet fogadtak el Budapesten. Így érinti majd az autós közlekedést

Kerékpár gigaprojekt nyomvonal tervet fogadtak el Budapesten. Így érinti majd az autós közlekedést

2020-12-14 Facebook
hirdetés

A BKK igazgatótanácsa rábólintott a bringasztrádának is megfelelő EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárút észak-budai szakaszának nyomvonalára. Az új vonalvezetés megoldhatatlannak gondolt problémákat hidal át, itthon unortodoxnak tűnő megoldásokkal. – írta meg a telex.hu

A most elfogadott nyomvonalterv a Szentendre és Budapest határa között már ősszel elkészült kerékpárút Lánchídig tartó folytatása lesz.

Érdekes – az autós forgalmat szerencsére csak csekély mértékben érintő – megoldásokkal rukkoltak elő az elfogadott tervben.

Néhány helyen egy fióktöltésen halad a Duna felett, egy részen a Hajógyári-sziget felé kerül, máshol a parkolósáv vagy autós felhajtó egy részét használja fel.

A térképen pontosan követhető az új nyomvonal, az érdekesebb pontokat (a kék jelölőknél) kattintható fotókkal dokumentálta rajta a Telex:

Autós forgalmat érintő megoldás a Vám utcánál várható, ahol nem terelik be a pirosra festett kerékpárútról a rakparti sétányra a bringásokat (mint most), hanem

beáldozzák a villamosvágányok melletti parkolósávot, és a parkoló autók helyén megy tovább az elkülönített kétsávos kerékpárút a Halász utcai rakparti lehajtóig.

Ezután a  Bem rakparti kerékpárút egy S-kanyarral kimegy a Halász utcai közúti felhajtó déli felére, ahol várhatóan megszüntetik az egyik sávot.

hirdetés

A kerékpárút a lehajtóról besorol a Budai alsó rakpart déli irányú közúti sávja és a rakparti támfal közé, a jelenlegi ottani parkolóhelyek felszámolásával.

A rakpartról közvetlenül a Lánchíd előtt, majdnem szintben érkezhetnek be a biciklisek a híd alatt átmenő gyalogos aluljáróba.

A megoldással megszűnhet a régi konfliktus a bámész gyalogosok és a csengőt rekedtre csöngető bringások között, a turisták nyugodtan bambulhatnak, a bringások pedig rendesen haladhatnak. Az autósoknak a két tucatnyi parkolóhely kevésbé, a Halász utcai felhajtó korlátozása viszont várhatóan jobban fog fájni. A Halász utcai autós-villamos-kerékpáros-gyalogos csomópont viszont Budapest egyik legveszélyesebb kereszteződése, egyszerűsödése csak növelheti a közúti biztonságot. – írja a portál.

Véleményünk szerint a Halász utcai csomópont átépítése vélhetőleg okoz majd közlekedési káoszt, ugyanakkor kétségtelen, hogy a jelenleg roppant balesetveszélyes csomópont átszervezése nem fog ártani, ugyanis jelenleg kis túlzással csak a leszálló repülőre nem kell odafigyelni az elsőbbségadást tekintve.

Ez a kerékpárút fejlesztés sokkal inkább érhető és támogatható, mint a tavasszal rögtönzött sávok kialakítása.

Borítókép: Telex – Google Mymaps


MEGOSZTOM:

Érdekelhet



2020-12-25 Facebook

A Jakupcsek Plusz vendége: Csősz Krisztián. “Úton van a magyar, de sokat takar a kanyar?!”

Meghívást kaptunk a Jakupcsek Gabriella által fémjelzett Jakupcsek Plusz-ba, ahol a közlekedésben...

Nézettségünk: 2020. 4. negyedév

Médiaajánlatunk ITT!

 

Támogatónk

hirdetés

Itt is kövess…

VIBER KÖZÖSSÉGÜNKHÖZ
CSATLAKOZZ ITT:


MŰSOROKKAL, VIDEÓKKAL

csatornánkon
várunk


A TWITTEREN IS OTT VAGYUNK


KERÜLETI FACEBOOK CSOPORTJAINKHOZ
CSATLAKOZZ ITT: