Dr. Herpy - Jogi vélemény:

Gondolkodtató
Keményen nekimennek az autós forgalomnak megint egy 73 pontos javaslattal
Keményen nekimennek az autós forgalomnak megint egy 73 pontos javaslattal
Hirdetés

A főpolgármester azt mondta: kevesebb és lassabb autót szeretne a fővárosban.

Látogatást tett Karácsony Gergelynél ugyanis a Magyar Kerékpárosklub kedden azok után, hogy az önkormányzati választási kampányban az ellenzéki főpolgármester-jelölt zászlajára tűzte a kerékpárosok törekvéseit. A biciklisek most azt tudakolták, mit és hogyan valósítana meg a főváros, és vittek magukkal 73 szakmai javaslatot is, 6 fejezetbe osztva – derül ki a Kerékpárosklub.hu portálon elhelyezett beszámolóból. – írja az infostart.hu


A témához kapcsolódóan, ami a Lánchíd autómentesítése Tarlós ezt nyilatkozta:

Értelmetlen, hogy gyalogoshíd legyen a Lánchídból.

„A gyalogoshíd alapfunkciója szempontjából elsősorban műszaki okokból erősen vitatható. Az átkelő gyalogoshídként nem tud jól működni, hiszen a láncok, a tartók miatt a sétáló turistáknak a jelenlegi útpályáról a panoráma élvezhetetlen” – fogalmazott.

Úgy látja, a szerkezet korróziója nem fog attól megállni, hogy az autók helyett csak járókelők, biciklisták fogják használni. A felújítás pedig idővel egyre többe fog kerülni, arról nem is beszélve, hogy a Petőfi híd felújítása is egyre szükségesebb.


Hirdetés

Kis beavatkozást igénylő fejlesztések többek között, a Kerékpárosklub javaslatai közül:

  • Andrássy úti szervizút forgalomcsillapítása: Köröndtől kifelé is 30-as sebességkorlátozás, autós menekülőút felszámolása
  • kerékpársáv a Baross utcán
  • Bartók Béla úti hiányzó sávszakasz megvalósítása
  • Dohány utcai kerékpársáv
  • Erzsébet királyné útja
  • Karolina út
  • pesti alsó rakpart hétvégi megnyitása
  • Tétényi úton végig kerékpársáv
  • Villányi úti kerékpársáv

2-10 év alatt megvalósítható rendezések:

  • budai rakpart (Eurovelo 6)
  • Gubacsi, Jászberényi, Kerepesi út
  • Lánchídon csak közösségi közlekedés, taxik, rendőr, mentő, tűzoltó, gyalogos- és kerékpáros forgalom
  • Nagykörút, Rákóczi út, Üllői út
  • vasútálomások: B+R

A Magyar Kerékpárosklub szeretne módosításokat is elérni már elkészült terveken, például az alábbi helyeken:

  • Attila út, Blaha Lujza tér, Böszörményi út, a budai fonódó villamoshálózathoz kapcsolódó útvonalak (Budafoki út)

A kerékpárosok szeretnék eloszlatni a velük kapcsolatos tévhiteket és szemléletformáló kampányokon keresztül az együttműködést célzó szemléletet sürgetnek.

Karácsony Gergely a találkozón azt mondta, kevesebb és lassabb autós közlekedést szeretne a fővárosban. Fontossági sorrendben a maga részéről előre sorolja a tömegközlekedési átszállóhelyek bringás parkolókkal történő ellátását.

Ismert, Budapest Mobilitási Terve 2030-ra 10 százalékra szeretné növelni a kerékpáros közlekedés részarányát, ez viszont a kerékpárosok szerint nem lehetséges a jelenlegi keretek között.

Nyitókép: MTI/EPA/Ming An


MEGOSZTOM:


Minket követhetsz 😉


Partnerünk

Országos Rendőr-főkapitányság
A biztonságosabb közutakért…

Megnyertük

2022-ben oldalunk nyerte meg
“AZ ÉV PÉLDAÉRTÉKŰ KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI TÁRSADALMI FELELŐSSÉGVÁLLALÓJA” díjat

2022. Május 11., Művészetek Palotája

Hirdetés