Tüzek
„Három nap alatt két, alig másfél éves Karsan midibusz is kigyulladt a fővárosban. Az első esetnél a sofőr megfékezte a lángokat, de a másodiknál már sem a vezető, sem a tűzoltó-berendezés nem segített. A buszt le kellett selejtezni, annyira összeégett.” – Ezt még 2017-ben írta meg a Totalcar, egyik cikkében.
Hozzátették akkor:
„A BKV a rossz állapotú Ikarus 405-ösök cseréjét hosszú idő után, 2015 novemberében kezdte el. Ekkor állt forgalomba 16 darab török gyártású Karsan Atak midibusz a Budai Várban. A nyolc méter hosszú busz mozgatásáról 4,5 literes, 186 lóerős, Euro VI-os Fiat Powertrain (FPT) motor gondoskodik. A midibuszokat európai uniós támogatásból vásárolta a BKV, az összes buszt felszerelték Fogmaker típusú tűzoltó-berendezéssel.
Környezetvédelem
Karácsony Gergely egy, a Partizánnak adott interjújában nemrég elmondta az okokat, ami miatt nem lett még bevezetve a dugódíj:
A több, mint egy évvel ezelőtt főpolgármesternek megválasztott Karácsony Gergely programjában alacsony kibocsátású zónák bevezetése is szerepelt. A dugódíj bevezetésére pedig Uniós kötelezettségvállalásunk van.
Alacsony kibocsátású zónák:
Jelenleg ennek az elvárásnak még a fővárosi önkormányzat sem tud megfelelni, mivel a budapesti buszállomány 40%-a Euro 3-as besorolású buszokból áll. Borzalom!
– hangzott el Karácsony Gergely interjújában, amit a Partizán nevű YouTube csatornának adott, még 2020. októberben.
Hozzátette:
Ha én, mint fővárosi önkormányzat nem tudom a saját cégemet abban támogatni – nyilván nem direkt vannak ezek a buszok…-, hogy meg tudja ugrani ezt az akadályt, akkor milyen alapon várom ezt el a budapesti, vagy Budapesten közlekedő polgároktól.
Íme egy 2017-es videó, amin látható, ahogy egy Karsan Atak éppen hatalmas lángokkal ég.
Itt pedig egy napokban készült másik autóbusz-tűz, amit olvasónk küldött el nekünk.
KAPCSOLÓDÓ:
Videón, ahogy lángol az Óbudán reggel kigyulladt buszt
Szívből reméljük, hogy a környezetvédelem és utasbiztonság jegyében a budapesti autóbusz állományból a régebbi, környezetszennyező és műszakilag kevésbe megbízható járműveket sikerül kivezetni minél előbb és ezeket korszerű járművekkel tudják majd pótolni.
A vasárnap készülő felvételen látható Karsan Atak nem tudjuk mennyire működik üzemszerűen, de hogy környezetkímélőnek nem tűnik, az biztos.
” Köszönöm kedves BKK a saját és a fiam nevében is, hogy a buszotok mögött haladva teleszívhattuk a tüdőnket ezzel a szép, fekete, korommal teli levegővel. „
– fűzte hozzá a felvételhez az azt készítő olvasónk.
Helyszín: Budapest, 11. kerület Bocskai út., 2021. 01.17.
A videón látható busz egyébként vélhetőleg – nagyon helyesen – szervizbe tart, hiszen utasokat nem szállít a kiírás szerint szerencsére.